Trollmora Skrevet 10. mars 2008 #1 Skrevet 10. mars 2008 Endelig mandag og en ny uke med nye muligheter! Endelig er Eldstemann frisk, ikke antydning til feber i går. Huset er fremdeles nyvasket, bare en skjorte henger på "må strykes-plassen", oppvaskmaskinen er tom og min bil er nyvasket både inni og utvendig! (Der kunne jeg egentlig strødd blomsterfrø utover og fått en nydelig blomstereng til 17.mai) Hele familien har spist vaffelkak og laget påskekyllinger, så nå kan bare denne nye uka komme. Føler jeg har nok overskudd til å ta hva som måtte komme:o)
dritgrei hei hei! Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Så deilig!! For en herlig start på dagen. Her i huset har dritgreijenta vært bølle i natt. Ikke vet jeg hva det var som gjorde det, men her var hun rett og slett våken fra 02.20 til 05.30... og jeg fikk ikke sove igjen før over 06.00, men man må jo stå opp. for dritgreijenta var klar for morgen igjen klokken 07.30! jaja.... vi vet alle hva det er med våkne unger, men det er sjeldent her i huset for tida, så litt trøtt blir man jo.
Mariamin Skrevet 10. mars 2008 #3 Skrevet 10. mars 2008 God morgen til deg også Trollmor. Er det ikke DEILIG med et rent og ryddig hus...? Ingenting som henger over deg og bare venter på å bli ryddet eller vasket.. Enda deiligere er det med friske og fornøyde barn som har hatt en fin helg med sene frokoster, vaffler og påskeverksted:-) Nå gleder jeg meg til fredagen, for da kommer min vaskedame og shiner opp huset mitt. Luksus? Ja!! Men min mann får en lykkelig kone og mine barn får en opplagt mamma som har mer overskudd:-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 Jeg er imponert over hva dere som jobber rekker!!! Jeg jobber og har ikke en sjanse til å ha det strøkent hjemme. Dagene tilbringes på jobb, ettermiddag og kveld går med til barn, barn, barn, handling, matlaging, klesvask og trening.........da er det liksom ikke så mye igjen av døgnet. Helgene er hellige hos oss.....da skal vi prøve å unngå mest mulig annet enn å hygge oss sammen som familie..... Vi tar et røsk i ny og ne......men strøkent, nei det blir det nok aldri! Jeg er imponert!
Trollmora Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2008 Vaskehjelp du Attpåklatten, det er tingen! Da må man ta en sjau med rydding i forkant og er det lett å holde det i orden lenge etterpå! Kommer hver 14 dag og spar ut hybelkaniner, grus og krøllete skjorter ) Du har jo store jenter og gutter i huset. Det er ikke noe de har lyst å påta seg for en slant med penger? Bilvask er bare stas for trollungene, her kan de bidra med bøtte og svamp, bare mor får spylt av den værste møkka. Rett og slett en familieaktivitet!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Hahaha, tror du ikke jeg har hatt det;-D For mange år siden, når to store jenter var små og jeg begynte å jobbe igjen, ansatte jeg vaskehjelp, så jeg var nok tidlig ute med akkurat det. Problemet er at nå bor vi 5 mennesker fast og 1 litt til og fra i en leilighet. Alle som en er noen rotehoder, vi har for lite skapplas og sånn er det. Jeg har prøvd å innføre systemer, noen funker fint, andre funker kun om jeg er der daglig og passer på. Det gidder jeg ikke lenger og da sklir det ut. Så i mitt hjem kommer det ingen vaskehjelp inn, men derimot en ryddehjelp, det hadde vært noe! Jeg synes faktisk det er ganske hyggelig å vaske selv, for da ser man resultatene fort, men rydding derimot..........I HATE IT!!!!!!!!! REALLY!!!!! Og de store hjelper faktisk til..........hadde de ikke gjort det så hadde det totale kaos rådet, det gjør det jo ikke. Men jeg skulle gjerne hatt kun halvparten av alt jeg har, dvs ting, klær, utstyr etc.......og dobbelt så mye skapplass. I vårt hjem er det i utgangspunktet ikke et skap integrert til klær og ting og tang!!! Slå den da! Det må jo være en mann som tegnet disse husene i sin tid....derav ingen tvil:-)
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 God morgen, ja.. Her i huset er supermannen litt syk. Vond i hodet og uggen i kroppen. Som den gode kone jeg er, stappet jeg to paracet i halsen på han, kysset ham på hodet og sendte ham på jobb.. Håper at det allikevel går bra med sterke supermannen- for syke menn er jo utrolig slitsomt, siden de blir så voldsomt syke I dag skal jeg handle litt mat i heimen, rydde og vaske og kanskje det blir tid til en liten treningsøkt i kveld sammen med ei venninne. Fikk rydda litt i hagen i går og kjenner vårfornemmelsen krible i kroppen.. Ha en nydelig dag, damer!!
frøydis m/ 4 Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 God morgen selv! så deilig med et slikt friskt pust til start på dagen!! Følte nesten energien kom strømmende bare av å lese jeg, Trollmora. Her står sjokoladekake i ovnen,- skal ut og sjekke opp forholdene på jobb litt senere :-) Tenker det er noen der som trenger en kaffikopp og et kakestykke. Jeg kom også til bunns i klesvasken i helga og stryketøyet har jeg et sånn prosjekt på som heter: "Prøv å ta meg etter hvert så ikke jeg blir en stor haug! " Foreløpig funker det. Dette er liksom mine små privilegier nå når jeg har fødselspermisjon. Prøve å få unna tingene etterhvert slik at det ikke hoper seg opp. Det er en god ting når man har mulighet til det. :-) Kjenner at jeg blir glad av det og kjenner at jeg da får lyst til å gjøre mer også. Og så nyter jeg jo strikketøyet mitt innimellom da!
Urtete Skrevet 10. mars 2008 #9 Skrevet 10. mars 2008 Mårnings! Nyvasket hus høres deilig ut! Jeg rakk å feie over to gulv med såpe og vann i går, men det er flere uvaskede... Vaffelkake og påskekyllingproduksjon høres skikkelig koselig ut! :-) Ønsker alle en fin-fin dag!
Maud Skrevet 10. mars 2008 #10 Skrevet 10. mars 2008 God morgen! Jeg formelig ser smilet og energien din mellom linjene i det du skriver. Vi er også endelig friske, bank i bordet! Min polske venninne har vært her i dag, Maud-mannen stupte ned i alt skittentøyet i helgen. Det er masse som må legges sammen, men ingen ting som er skittent. Stryke gjør jeg ikke, sørger for at alt jeg har er strykefritt. Mannen må stryke sine skjorter selv eller sørge for å fornye skjorteabonnementet hos renseriet. Jeg har brukt formiddagen på en snartur på jobbintervju. En halv times intervju, hva gir du meg??? Antar at det skyldes at de har bestemt seg for en annen og det blir jeg egentlig litt sur av å tenke på. Jeg kan ikke begynne i jobb før 1. oktober, men er helt klart den best kvalifiserte søkeren (dette sier jeg i all beskjedenhet...). Ja ja, det er ikke jeg som bestemmer. Hvis de velger meg bort er det kanskje på tide å lete etter noe helt nytt. Det er et hav av muligheter der ute og mange jobber å velge mellom :-D
dritgrei hei hei! Skrevet 10. mars 2008 #11 Skrevet 10. mars 2008 Det kan jo hende at de har bestemt seg for at de vil ha deg, og tenker at de vil spare alle de gode samtalene til du begynner i oktober! Er det noe jeg har trua på så er det at du skal fortsette å gjøre jobber osm "make sense"! Du kan og vet og vil så mange fine ting, at det kan ikke være mange som har råd til å takke nei til et tilbud fra deg - sier jeg i all beskjedenhet ;-)
Maud Skrevet 10. mars 2008 #12 Skrevet 10. mars 2008 Du er grei du! Når jeg føler meg som en dritt, skal jeg jammen gjør det du pleier å gjøre: Be om de tilbakemeldingene jeg vil ha. Og da er det deg jeg skal spørre. Vi får se hva de sier. Jeg kan jo alltids finne noe annet hvis de ikke vil ha meg.
dritgrei hei hei! Skrevet 10. mars 2008 #13 Skrevet 10. mars 2008 Jeg stiller alltid opp som heiagjeng når det trengs, og vil man høre at man er flink så skal man jammen få høre det også! Hurra for deg, og bare rop du, om du glemmer hvor flink du er!
Trollmora Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 10. mars 2008 Ja kanskje det rett og slett er deg de ønsker, men bare vil ha en bekreftelse med ett ansikt-til-ansikt-møte? Jeg heier på deg, kan ikke skjønne annet enn at du får den jobben du ønsker deg )
dritgrei hei hei! Skrevet 10. mars 2008 #15 Skrevet 10. mars 2008 nei ikke sant.... vi heier uansett om det blir denne jobben eller en annen fin jobb til deg!
tebekaa Skrevet 10. mars 2008 #16 Skrevet 10. mars 2008 Jeg tror faktisk det er sånn, Maud, at hvis det er meningen at du skal ha den jobben, så får du den. Hvis du ikke får den, så er det kun fordi det snart dukker opp noe bedre! Så det så!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. mars 2008 #17 Skrevet 10. mars 2008 Den signerer jeg tebekaa:-) Jeg tror også det er sånn det funker:-)
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #18 Skrevet 10. mars 2008 Jeg heier på Maud og håper at jobben blir din. Hvis ikke, så kommer det alltid en ny sjangse!!
Karomamma Skrevet 10. mars 2008 #19 Skrevet 10. mars 2008 Ja til ny jobb for Maud og vaske- og ryddehjelp til absolutt alle!!
Gjest Skrevet 10. mars 2008 #20 Skrevet 10. mars 2008 jahhhh, vaskehjelp og ryddehjelp, jentetur til alle med fri bar og fri shopping, inkludert spabehandling etterpå... Det stemmer jeg på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå