Gå til innhold

alenemamma og lån

Anbefalte innlegg

Skrevet

tror dere jeg får låne 1 200 000 kr med inntekt på 18.000 kr?? har noen fått så mye i lån med samme inntekt?? trenger hjelp.takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på om du har jobb eller formue eller en som kan kausjonere, og hva årsinntekt er på.

Skrevet

høres litt i overkant ut, husk du skal betjene det ved renteøkning også..

tommelfingerrelgelen er 2,5 X årsinntekt, er dette før eller etter skatt, fast jobb, inkl ev stønader etc

Så kommer det jo litt ann på om du har andre lån/kredtitter, størrelse på egenkapital og ev annen sikkerhet du kan stille.

ta kontakt med et par banker så hører du snart.. kan imidlertid være lurt å sette opp et budgett først som du tar med slik at du viser hva du ev kan betale på et lån pr mnd..

Skrevet

jeg tjener 13.000 kr i mnd (lønn) for barnetrygd for 3 unger,for 3000 kr av eks mannen og 3300 kr i kontantstøtte.har ingen lån eller andre utgifter enn strøm og telefon,mat og sånt ,kun det vannlig.

Skrevet

13000 kr i lønn etter skatt.

Skrevet

kontantstøtta har du jo ikke lenge om du ser i forhold til lengden på et ev lån i denne størrelsen ( 20-25 år ?) , bidrag kan også endre seg relativt raskt så det ser de også ofte bort fra,

sett opp et budgett med alt du har av utgifter så spesifisert som mulig, hva mener du selv du da kan betale i renter og avdrag pr mnd ?

Regner med det er bolig du er ute etter- leilighet, hus ? er det selveier eller får du ev husleie på toppen av lånet som boutgift ?

kjøper du hus må du legge til komm avgifgter, forsikringer, høyere fyring etc.

bil + bilutgifter ?

forsikring

strøm

telefon, bredbånd, mobil

barnepass/sfo etc nå + ev om et par år??

aviser

tv-lisens

klær til deg og ungene

mat

ev fritidsaktiviteter for deg + ungene

sett opp og beregn, så kan du jo sjekke ev beløp du kan betjene et lån opp mot hva renter og avdrag vil bli , de fleste banker har lånekalulatorer på nettsidene sine, husk å legge til noen % renteoppgang, huslånet mitt innenfor 60% (og under 1 mill) har økt med over 1000,- pr mnd på 1,5 år nå, det merkes..;-)

Skrevet

Ok takk for svar.snilt av deg å svare med mange detaljer.

Skrevet

eg fikk beskjed om at eg kunne få 700000kr i lån med inntekt på litt under 20000kr/mnd. men at eg sikkert fikk startlån og, men hun mente det at eg kunne nok ikke regne med mere enn 1.1mill tilsammen om eg fikk av kommunen og... ikke særligt optimistisk....

Skrevet

Jeg fikk 1,3 i lån med bare OS, men med vel og merke med kausjonist. Uten hadde jeg ALDRI fått.

Men har du fast inntekt å er i jobb så kan det hende det lar seg gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...