Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Hva er max man kan tjene. Er barnetrygd og farsbidrag medberegnet?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 så vidt jeg har forstått kan du ikke være i jobb. altså kun motta stønader og trygd. vet ikke om det er medregnet... tror ikke det!
noLadyjustME Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Jeg har fått avslag 2 ganger, og har for tiden kun OS og barnetrygd/bidrag..
bærtæ Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Katten; da har de kanskje tatt utg.pkt i forrige års ligning? Du kan også søke med hensyn til inntektnedgang om du tidl har hatt fødselspenger el.
noLadyjustME Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Det var i grunnen det jeg også trodde,og søkte derfor en gang til, fordi siste mnd med foreldrepenger var februar(måtte ut i permisjon 2 mnd før mini kom), å fikk avslag, med inntektsgrunnlag på 200.000..hehe,what tenkte jeg, for hadde det vert dagens inntekt så hadde jeg jo ikke trengt å søke:p Noen råd/tips?
bærtæ Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 Ja men bostøtte utb nå er for februar. Skal du søke med inntektsnedgang som grunnlag må du søke etter du har mistet fødselspengene. Om jeg ikke har misforstått noe. Søkte du på nettet? er 2 forskjellige søknader nemlig utfra hva du velger til grunn...
Sjokoladekaka Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 Det kjem an på mykje; kva er inntekta di anten i dag(medrekna bidrag, KS, stipend, lån frå lånekasse osv); ELLER siste likning som ligg klar(dvs no 2006 fram til likning for 2007 ligg føre) Dette kan du velge mellom alt etter kva som er gunstigast for deg:) Inntekta på likninga skal ikkje overstige ca 160-170 000 (trur eg, ikkje sikker her, dette kan du få opplyst på servicekontoret(kommunen)) anten som samla det du har å bruke pr i dag ELLER som inntekt etter alle fradrag på likninga. Det blir det også tatt hensyn til kor mange personar som er i husstanden og kva buutgiftene er, i utrekninga.... Det som brukar å vere mest lønnsomt er å bruke likning, om du ikkje har gått DRASTISK ned i inntekt sidan siste likning. Har du berre OS og hadde dette i 2006 også, så får du mest sannsynleg bustøtte:)
noLadyjustME Skrevet 9. mars 2008 #8 Skrevet 9. mars 2008 oiiii...hmm...hehe, ja da har de vel gjort rett da?! så hvis jeg søker i morgen f.eks, så er det for mars mnd?Men hva med all infoen fra utleier som jeg ikke kan i hodet?har de det i systemet fra tidligere søknader?taakk for svar:)
bærtæ Skrevet 9. mars 2008 #10 Skrevet 9. mars 2008 Bare si du vil søke med grunnlag av at du har mistet foreldrepengene så hjelper de deg nok:) Om du søker nå så får du vel penger i april eller mai, avhengig av når fristene er. Og da blir det FOR mars eller april om du skjønner. Hvilken info fra utleier tenker du på? Du trenger vel kun kontrakten...
noLadyjustME Skrevet 9. mars 2008 #11 Skrevet 9. mars 2008 aahh,skjønner! Ja det var vel kontrakten+ at han skrev endel på skjemaet ang leilighetens str. og årstall, men har jo levert kontrakt første gang jeg søkte så lurte på om de har den enda?!)
winneboo Skrevet 10. mars 2008 #12 Skrevet 10. mars 2008 Såklart du kan være i jobb! Snakket med kommunen idag å du kan tjene inntil 200 000 i året for å få bostøtte. Barnetrygd og barnebidrag blir ikke beregnet. Ble hvertfall ikke det på meg sist jeg fikk bostøtte De regner bare med skattebar inntekt-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå