jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Bare hyggelig å kunne informere litt.(Du virker utrolig oppdatert), men feilinformerte deg desverre vedr konsumprisinndeksjustering. Det korrekte er at bidraget indeksreguleres hvert år med virkning fra 1 juni Se: http://www.nav.no/page?id=340 ha en fortsatt fin kveld !
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 TUSEN TAKK. da har jeg noe og gjøre i morgen også :-) altid greit og få lære litt til :-) (tenk om man kunne jobbet med og opplyse om alt murlig som har med aleneforeldre og gjøre *drømme drømme* hehe)
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2008 Da er du iallefall sikret jobb ;-) NAV/trygd hadde tidligere endel motivatorer blandt alenemødre, fikk da arbeidserfaring + litt betalt/lengre periode med os, kanskje noe å sjekke muligheten for der du bor ( arr. motivasjonskurs for å få alenemødre i jobb/ studier/aktivietet). Tror det stort sett var fylkesleddet som sto bak.. Kombinasjonen juss og psykologi (ev sosionom ) er kanskje heller ikke dumt å tenke på ? Har merket meg at du er godt reflektert over en del situasjoner- bruker du litt tid på snart alenemor på bim også ?? Der er det MYYYE feilinformasjon ute å går... en salig blanding av barnerett og hvordan enkelte mener systemet burde være....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. mars 2008 #4 Skrevet 10. mars 2008 jeg har ikke gode nok karakterer til å komme inn på juss og psykologi. mener ar sosionom er gangske så høyt snitt mener jeg og huske. har 3 år på skole til og bli noe.. planen er revisor, men er litt usikker. kunne tenkt meg å jobbe med dette. men det nermeste jeg kommer til jeg blir om jeg søker på jobb på nav og tarimot søknader på div stønader. og det frister ikke like mye... hmm.... men jeg har aldri hørt om det med motivsjons kurs. hm.. det er jo litt intressant :-)
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. mars 2008 har du sjekket "bakvegen" til ev juss studie ? tidligere kunne man ta første år eller to som privatist og med "normalt" snitt herfra komme seg inn videre... usikker på hvordan dette er nå, opptaksreglene endres stadig og jeg blir gammel ;-) nav spesialiseres forøvrig stadig mer ettersom reformen jobbes frem, mindre og mindre interesante arbeidsoppgaver ( snevrere) og stor flukt til andre jobber, bla har utrolig mange jurister forsvunnet.. .. noe man kanskje kan se etter å ha vært litt her inne også ;-) revisor blir jo en litt annen veg... greit å få jobb men hva men "toppene" som aleneforsørger ? bare reiser spm jeg ;-) skiftet selv jobb for et drøyt år siden for å få mindre reising og mer tid hjemme ... alt går når man trives med det men ble lei på slutten..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 ja jeg har hørt om de "bakveiene" men de er skumle. en venninne av meg skal studerer juss og skjekket dette ut og hun fant ut at det var en meget dårlig deal, husker ikke helt hva hun sa, men hun turte ikke ta det. så hun tok heller opp fag på nytt selv om hun ikke får støtte til det, men hadde fått støtte til og ta "bakveiene" hm.. grunnen til at jeg tenker på revisor er at jeg liker veldig godt og jobbe med tall. har snakket med noen revisorer og det virker som man kan jobbe en del hjemme også. + at det blir tatt hensyn til at man har barn. (spørs jo selvsakt vilket firma man jobber i, men jeg kommer til og være temmlig ærlig på at jeg er alenemor) så planen min var i de travle periodene og jobbe vanlige dager på jobben + kvelder og hele dager når småen er hos far (regner med at det er ca vanlig samvær innen den tid) men jeg syns det er vanskelig og velge. det er såååå mye man kan bli. hva jobbet du som før?`å hva er du nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå