:) AprilSkatt :) Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Har hele tiden hatt lavt blodtrykk (startet på 110/70), men nå er jeg nede i 100/50. Jordmor har spurt meg om jeg besvimer fort, men det har jeg faktisk aldri gjort! Leser så mye om at dersom man har høyt blodtrykk så kan det være tegn på svangerskapsforgiftning, men hvordan er det med lavt blodtrykk? Er det fare for noe som helst da, eller er det kun at jeg kan bli mer sliten? Noen som vet?? Vil ikke føde for tidlig heller.. er 33+1 i dag..
Frøken Tredjegangs Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Lavt blodtrykk indikerer ikke svangerskapsforgiftning, og er ikke farlig. Eneste er at du kan bli svimmel, særs når du reiser deg opp. Det indikerer ikke at du føder for tidlig heller.. Lavt blodtrykk er ikke farlig, men sitt med føttene høyt dersom du er plaget med hovne ben.
sekstisjuer Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Til AlleKanSeHvaJegHarGjort! Har hovne ben noe med lavt blodtrykk å gjøre. Jeg har begynt å hovne i beina og leggene, og synes det er tidlig (er i uke 26 nå). Blodtrykket mitt har vært sånn passelig, men har ikke målt det på noen uker nå.
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Jeg har også hatt lavt blodtrykk gjennom hele svangerskapet. Har hatt 100/60 på 4 av 6 kontroller, 100/55 på 1 kontroll og 105/50 på 1 kontroll... Meeen... Alt annet ser 100% fint ut, både urin, vekt, sf-mål, hb, hjerteslag, osv... Ikke tenk på det du, bare vær obs når du reiser deg.. Det eneste jeg merker til det, er at jeg blir fort svimmel... Og JM sier at jeg ikke trenger bekymre meg over noe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå