1kar&1møy&meg™ Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Han mener at dersom en dusjer rett etter at man har tatt solarium så har det ikke samme effekten som når man venter med dusjen til neste dag.....? Hvordan i alle dager kan dette forklares vitenskapelig da? Skal vel ikke kunne skylle vekk fargen vel? MEEEEGET skeptisk til den teorien, men hva sier dere er dere enige med ham eller kan jeg ta meg en dusj i kveld ????
*Mi tesorito* Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Vet ikke hvorfor. Men faren min leide ut solarium, og leste en gang på ett klistremerke på en seng at man helst ikke skal dusje før det har gått 8 timer eller noe...... Men lukter jo så fælt når man har sola seg, så vanskelig å la være!!
SkravleFruen Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Har desverre ingen kilde å henvise til, MEN det var sagt fra gammelt av at dersom man dusjet rett etter solarium, så ville mye av fargen forsvinne. I nyere tid har studier vist at det bare er bullshit ;-) Så hopp i dusjen - og kvitt deg med svidd-hud-lukten
dansejentes mamma Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Var en teori på dett på 90 tallet, men du treng ikkje vente til neste dag, trur det held med maks 6 timar. Det er noko med at prosessen i huda tar nokre timar, og at ein dusj kjøler ned huda, og så stoppar det prosessen.
SkravleFruen Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Her er fra brun og blid sine nettsider: http://www.brunogblid.no/tips.asp#Kan%20jeg%20dusje%20etter%20soling
LINDA*** Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 Jøss... Dette tenkte jeg faktisk på i går! Og jeg konkluderte med meg selv at: pigmentene har jo "satt seg" i huden på en måte. Man kan vel ikke akkurat vaske de av seg på 1-2-3.
EnUndreneMor Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 du kan dusje med goood samvittighet.. solarium ''vekker til liv'' pigmentet i under huden, det er det som gir brunfarven. når du dusjer, dusjer du vekk dødehudceller som ligger i overhuden og gjør fargen din gusten, jeg tar sol og bruker gjerne litt peeling etterpå oxo for å fjerne dødehudceller og får en friskere farve.. men med selvbruning skal man vente 8timer før man dusjer.. man kan ikke vaske bort pigmenter;)
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #8 Skrevet 9. mars 2008 men de sier jo at solarium fungerer helt på samme måte som vanlig sol? og når man fks er i syden så soler man seg jo og bader hele tiden, men man blir da fremdeles brun?? jeg tar jevnlig sol og pleier å dusje når jeg kommer hjem, men jeg er jammen blitt brun for det:)
1kar&1møy&meg™ Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. mars 2008 Joho! da hopper jeg i dusjen!!!
Morcheeba Skrevet 9. mars 2008 #10 Skrevet 9. mars 2008 Det viktigste er vel at du dusjer FØR du soler deg. Melanin sitter i hudcellene. Hudcellene som er døde vaskes bort når du dusjer. Det er jo forsåvidt riktig at en dusjer bort brunfargen etter soling, men de hudcellene hadde vel forsvunnet uansett. Så dusj og skrubb før solingen så slipper du å miste så mye farge etterpå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå