TPM m/baby i magen Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Har ei jente på litt over 5 mnd og har så vidt begynt med grøt. Hun var veldig interessert de første par tre dagene men nå kniper hun sammen munnen og vil ikke ha.. Har bare prøvd mais grøt fra nestle. Virker som hun tt setter det i halsen og i dag brakk hun seg og kastet opp. Hun er litt sær ellers også da hun kun tar puppen og nekter plent både flaske og smukk.. Forslag til andre grøt typer som kan være lettere å like?
2erperfekt Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Kan også prøve risgrøt fra nestle. Den er fin å variere med.. Så også at småfolk hadde fått en startgrøt, uten at jeg vet noe mer om den....
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Småfolk har en grøt som heter Min første grøt. Den er også fra 4 mnd. Ellers så vil jeg råde deg til å bare la grøten være noen dager. Prøv på nytt om f.eks 1 uke og bare lag en bitteliten smaksporsjon. Det er viktig å ikke lage noe sirkus rundt det når de ikke vil ha, for sånt senser de fort. Kanskje hun ikke er helt klar for grøt ennå? Eller kanskje hun bare ikke hadde lyst på akkurat da? Hun er så liten ennå at om det er dager hun bare vil ha pupp så er det helt i orden. Hun får nok smaken på grøten snart.
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Pjokken her var ikke fan av 4-mndsgrøten i det hele tatt. Var først når vi prøvde 6mndsgrøten med aprikos og banan fra Nestle at han spiste mer enn et par skjeer. Iom dere nærmer dere 6 mnd, så kan det jo være verdt et forsøk å blande i litt 6mndsgrøt i maisgrøten - for smakens del. Fruktmoser kan også hjelpe, enten å blande de rett i grøten eller ta litt på skjea sammen med grøten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå