LinePine*Og Alexandra* Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Forrige barnedåp hadde vi 40 gjester. leide lokale pga plassmangel hjemme. Veldig koselig, men unødvendig med så mange. Neste gang har vi bestemt å minke litt på antallet, droppe onkler og tanter av oss foreldrene. Holde oss til nærmeste familie og venner
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Tenkte å ha foreldrene våres og søsken. Kanskje besteforeldrene våre. Er ikke sikker enda. Muligens noen nære venner.
*tybber* Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Vi blir enten 18 eller 28! =P Spørs om vi velger å ha med tanter og onkler av meg og sambo! )
-dållmax- Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 hei;) vi er meget mange i familien hehe.så vi blir nok nærmere 60 stk gitt.men det er bare koslig syns jeg:)og det er utelukket å ikke invitere noen:)men man døpes bare engang:)
lillespiren2:) Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 Hei. Vi kommer til å være min og hans familie (foreldrene og søsken, noen venner(faddere), samt oldeforeldre. kun de nærmeste.
Thea-81 Skrevet 10. mars 2008 #8 Skrevet 10. mars 2008 Hvor tidlig tar dere kontakt med kirke/humanistisk forbund?
englegutt/2prinsesser+spiren Skrevet 10. mars 2008 #10 Skrevet 10. mars 2008 vi skal bare være de nærmeste denne gangen (besteforeldre,oldeforeldre, tanter og onkler og de nærmeste vennene våre) da fikk vi litt sjokk, for vi ble 43 stk. ) men det er de vi vil dele denne dagen med. sist var det med tantene og onklene våre også, pluss noen kusiener og fettere, og da var vi nesten 70 stk. men jeg ville ikke ha gjort det annerledes sist gang heller, nå er det bare det at vi har lyså på en litt roligere dåp.
mto2 Skrevet 10. mars 2008 #11 Skrevet 10. mars 2008 Vi blir ca 35. Ingen venner, bare tanter, onkler, søskenbarn, besteforeldre og oldeforeldre. Vel fadderar blant desse, for synest fadderar helst skal vere av blodslekt.
Marit & de 3 knøttene Skrevet 10. mars 2008 #12 Skrevet 10. mars 2008 Dette blir vår 3 barnedåp. Vi inviterer oldeforeldre, besteforeldre, onkler og tanter, søskenbarn og faddere. Hos oss blir det ca 25 stk. Kommer an på hvor mange faddere vi skal ha, men tror det bare blir 2 stk denne gangen. I og med at vi skal ha dåpen på sommeren denne gangen skal vi ha den hjemme. Er det fint vær satser vi på å ta i bruk veranda og hagen også...bare været holder.
Tredje bolla i magen :) Skrevet 10. mars 2008 #13 Skrevet 10. mars 2008 Vi har vært nesten 30 begge gangene, og da har vi kun bedt fadderne og våre foreldre, pluss våre søsken med partnere og barn. Syns barndåp er et pes uten like. Blir ikke noe kos synes jeg da, for jeg har hatt urolige babyer. Bare styr og stress, så sitter og lurer på hvordan jeg uten å være frekk kan begrense antallet denne gangen :-) Har ikke noe lyst til å ha så mange. Noen ideer?
daydreamer Skrevet 10. mars 2008 #14 Skrevet 10. mars 2008 Vi har pratet litt frem og tilbake om dette med dåp vi også... selv om jeg ikke har termin før 6 mai :-) Det viktigste må jo være at dåpsbarnet og foreldre får en fin dag og at det ikke bare blir masse mas og styr. Vi skal nok ha det hjemme og skal bare be de nærmeste i familien, dvs våre søsken, foreldre og min bestemor. Vi ønsker også å be inn tre nære vennepar, men siden de har 6 barn tilsamen velger vi mest sannsynlig å be de uten barn. Har pratet litt med min svigerinne og de har vært i opptil flere barnedåper uten sine barn og synes det er veldig ok.. men jeg er selvsagt litt spent på hva disse venneparene våre synes.... men håper de forstår at antallet må begrenses og at man ikke ønsker masse "ungemas" hjemme i sin egen stue på en sånn dag.....! Hva mener dere andre??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå