Gå til innhold

Så dyrt å sterilisere seg da....hrmf...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har søkt om sterilisering og fikk brev i dag om prisen. For kvinner har prisen steget til over 6000 kroner nå.....

"21. januar 2002 økte egenandelsbeløpet ved sterilisering for kvinner med over 2000 prosent – fra 268 kroner til 6079 kroner."

For menn koster det kun 3500...hrmf....

Synes det var utrolig dyrt jeg, spesielt siden jeg vil gjøre det pga helsen antakeligvis ikke tåler mer svangerskap. Pga jeg er et "tvilstilfelle"/ligger litt i gråsonen vil jeg ikke få det dekket av staten som nødvendig for liv og helse.

Nå er det bare å sette igang å spare for det var noen tusen dyrere enn jeg trodde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, større inngrep hos kvinner. Det hadde jeg ALDRI gjort, blir det aktuelt så blir det hans jobb...,

Skrevet

Det ville ikke vært rettferdig å få han til å sterilisere seg når det er hos meg "problemet " ligger. Hva om vi skilles om f.eks.10 år (da er han 38) og han finner ei ny dame som ønsker barn og han selv da ønsker det? Eller om jeg da om 10 år finner meg eg ny mann? Da har jeg jo samme problem igjen.....

Er bare så synd at det er så dyrt i forhold til mannen. Jeg vet at det er et større inngrep hos kvinner, men det er litt frustrerende allikevell.

Skrevet

Skikkelig urettferdig er det faktisk....syns den slags inngrep skulle vært gratis. Skjønner ikke logikken er at hvis man tar abort så er det gratis ( ikke at jeg vil at det skal koste noe altså!), men hvis man vil FORHINDRE at man skal komme oppi situasjoner som fører til at man kansje må ta en abort så må man betale for det???

Skrevet

Det er faktisk mulig å reversere det hos menn, ikke alltid det fungerr da, men vet om en som har gjort det...og blitt pappa :-)

Skrevet

Er ikke helt enig med deg i at det skulle være gratis. Er litt redd for at det da ville være for lett å gjøre det, og at flere ville angre etterpå. Men at det burde være samme pris for menn og kvinner det er jeg enig i. Kanskje på tide å nevne det litt offentlig. Men tanke på likestilling etc.

Skrevet

Enig i at det er dårlig de økte egenandelen så mye, men for å se det fra den positive siden: Ja, det er mye penger på en gang, men det koster å skulle bruke feks p-piller i så mange år også! Jeg brukte p-ring før jeg ble gravid og de koster, hvis jeg ikke husker feil, over 100kr mnd og så kan du regne ut hvor mange mnd du trenger å bruke det hvis det hadde vært alternativet og så sparer du masse penger:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...