Gå til innhold

irritert på nav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg prøvd å få svar på et spørsmål fra dem i snart 3 uker, Skal det være så vanskelig å fortelle meg hvordan lovene er da.

Kan de ikke jobben sin.

(spørsmål angående om jeg har krav på sykepenger eller ikke når jeg blir sykemeldt i slutten av permisjonen. Altså om jeg har krav for ukene etter permisjon.Jeg vil jo bare vite om jeg har eller ikke......)

Jeg ringte dem men fikk beskjed at personen som har med dette er borte for dagen, så jeg sendte både et brev med forklaring av sitvasjonen og spørsmål , deretter sendte jeg en epost med samme info.

En uke etterpå prøvde jeg å ringe igjen, men nei personen var i møte, så jeg ringte senere nei da hadde personen gått for dagen.

Prøvde neste dag , nei da var ikke personen der.

Prøvde 2 dager etter det igjen og fikk bekjed om at de skulle få personen til å ringe meg tilbake senere for h*n var i møte.

Hørte ikke noe fra dem, så ringte igjen dagen etter fikk endelig tak i personen, joda hadde fått brev og eposten. Men måtte undersøke for var ikke sikker. Skulle ringe meg tilbake så fort de visste. har jeg hørt noe fra denne personen etter det, neida ikke et ord.

Kontakta et annet kontor per epost med samme spørsmål derfra fikk jeg ihvertfall svar med en gang, men de kunne ikke svare på spørsmålet. Men skal undersøke......

Er lovene så vansklige da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det har du rett på (f.o.m permisjonsslutt).

Hilsen Nav ansatt

Skrevet

Nå har ikke jeg jobb å gå tilbake til da er jo derfor jeg lurer og tydlig derfor det er vanskelig å svare.

Er så dritt når prevansjonen ikke holder..... jeg skulle liksom skaffe ny jobb å begynne i den nå etter permisjonen. Men så ble jeg gravid og bekkenløsninga er så ille at jeg ikke klarer å jobbe.

Klarer jo ikke å gå i butikken engang.......... grr.

Skrevet

Rett ut i sm etter permisjon = 66% sykepengegrunnlag

På jobb 4 uker så sm = 100% sykepengegrunnlag

Skrevet

Merkelig å lese situasjonen din Hi, for den er helt lik min =)

Ser du har fått svar fra NAV ansatt over her.

Jeg har også prøvd å fått svar på dette i 2 uker nå. Ringt tre forskjellige kontorer uten å få noe respons. ALLE som har peiling er enten ute for dagen, eller så er de ikke 100% sikre...

Til deg som skriver:

Rett ut i sm etter permisjon = 66% sykepengegrunnlag

På jobb 4 uker så sm = 100% sykepengegrunnlag

Gleder dette når man har sagt opp jobben i permisjonen også?

Skrevet

Er det etter endt fødselspermisjon???

Jobbet du før du gikk ut i permisjon??

Har du hatt 1års permisjon med 80%????

Vel da har du gjort som meg og jeg har ved begge svangerskap blitt sykemeldt rett etter permisjon, uten noen jobbing først.

Første gang hadde jeg ingen jobb å gå tilbake til, andre gang hadde jeg jobb å gå tilbake til.

Begge gangene har jeg fått sykepenger tilsvarende 100% av det jeg tjente før jeg gikk i permisjon.

Vet ikke om du ble noe klokere av dette :o)

Skrevet

Sa opp under permisjonen.

Jobbet før jeg gikk ut i permisjon ja.

1 år med 80%

Ble veldig mye klokere mamma søker barn-har fått 2.

Tusen takk for sånne som deg =)

Godt andre kan jobben til NAV iallefall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...