Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blødd en del når jeg har vært på toalettet i dag - fra rompa. Begynte å ta jerntabletter i går som heter Ferromax 65. De sa at jeg kunne få problemer med forstoppelse. Jeg slet med det allerede før jeg ble gravid, men jeg har ikke hatt forstoppelses- smerter på mange mange uker, og heller ikke de siste dagene.

Dette kan da ikke være vanlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hemorider.... kan blø og er veldig vanlig

Skrevet

Det er ikke uvanlig heller. Sår og blødninger fra anus kan komme av en soppinfeksjon, feil bruk av intimprodukter, økt trykk og feil kosthold. Dersom du har hatt problemer med forstoppelse tidligere, kan det tyde på at du ikke drikker nok eller ikke får i deg nok fiber. Hvis plagene kommer av soppinfeksjon, kan du prøve Canesten. Tenk over hvordan du vasker deg og hvordan du tørker deg når du har vært på do. Går du med fuktig truse ofte?

Skrevet

høres ut som hemoroider. en får ofte det av forstoppelse. eller et rift i tarmen.

ser blodet friskt ut? eller er det litt brunlig? hvordan lukter det?

ta det opp med legen din. behandling av hemoroider er enkel. med salve som settes inn i endetarmen med en plast-dings eller stikkpiller. eller begge deler.

Skrevet

ikke særlig vanlig med soppinfekson i endetarmen.... og forstoppelse er vanlig hos gravide uansett vanninntak og kosthold. jeg spiser masse grønnsaker og kun grove kornprodukter og drikker minst 4 liter vann i døgnet, men det er like fordømt tett....

Skrevet

Det er friskt blod. Ikke luktet på det ennå...:) Men jeg har ikke hatt noe særlig vondt i magen i det siste. Jeg har hatt det for meg at hemorider er vondt?

Skrevet

hemoroider trenger ikke være vonde når de sitter innenfor endetarmsåpningen. om de er helt ytterst er de ofte vondere.

friskt blod er i alle fall et godt tegn, og om du ikke har lagt merke til noen lukt er det sannsynligvis rift eller hemoroider. -men du burde ringe legen din i morgen uansett syns jeg.

Skrevet

Åja! Og jeg spiser mye rotgrønnsaker, speltknekkebrød er favoritt, drikker masse vann... ett par frukt til dagen og ellers lite sukker og melkeprodukter (fordi smaksløkene mine har tatt av og ost smaker sand).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...