Nostalgi Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Hvordan fordeler dere utgiftene hjemme? Tar far på seg mere utgifter slik at du får litt mindre utgifter i permisjonstiden? eller deler dere akkurat likt som før?
C&M&H Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Nei, i grunnen ikke. Men jeg får litt midre utgifter mht transport til jobb + barnetrygd i økte inntekter så det går omtrent opp i opp uansett... Nå tjener jeg stort sett mer enn han uansett da... vi har våre faste regninger men ellers bruker vi hverandres penger når den andre er tom...
mto2 Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Tja. Sidan vi har felles økonomi vert det automatisk far som betaler meir. Eller mindre sparepenger på oss. Vi tenker ikkje at det er eg eller han som betaler. Vi tenker at det er VI som betaler.
Supermamm Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Vi har felles økonomi så det blir til at vi har mindre penger å bruke/spare. Men hadde vi ikke hatt det ville det jo vært rettferdig at far tar på seg litt mer om mor går ned i lønn en periode.
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Vi har felles økonomi (men hver våre kontoer) så her bruker vi alltid av begges om hverandre. Regner med at de faste trekkene våre som går til felles regningskonto vil bestå, men at vi kanskje kutter litt på sparingen det neste året. Til alt annet innkjøp har vi brukt av pengene til den som har med seg kortet..hehe..enkelt og greit. Hvis det blir tomt hos den ene bruker vi den andre.
mai mammaen til to Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 vi har alt felles.så er ikke jeg som går ned i lønn.. det er vi. viktig å tenke på..
Gjest mphs Skrevet 9. mars 2008 #8 Skrevet 9. mars 2008 Vi valgte 80% lønn sist gang og da var vi begge enige om å gjøre det slik og siden vi er gift har vi felles økonomi. Denne gangen har vi valgt 100% lønn og er enige om det også.
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #9 Skrevet 9. mars 2008 Dele? Ja, det gjør vi! Alt går inn og ut på samme konto, vi har begge visa kort til den. Er man gift/har barn har man vel ikke delt økonomi???
2SmåTroll Skrevet 10. mars 2008 #10 Skrevet 10. mars 2008 Her er alt felles.. så vi deler jo ikke akkurat.
TussiLussi Skrevet 10. mars 2008 #11 Skrevet 10. mars 2008 Vi fordeler de faste utgiftene, slik at vi selv også har en pott å bruke litt mer egoistisk på oss selv Når jeg er i permisjon, tar far mer av fellesutgifter og omvendt, vi deler permisjonen 50-50. I tillegg har vi bestemt oss for å bruke barnetrygd ( for 3 barn) dette året til div. fellesutgifter. Syns det er greit å ha litt penger jeg selv har kontroll på....
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 10. mars 2008 #12 Skrevet 10. mars 2008 enig med hun over her.. Dele?? ikke felles når man er samboere/gift og venter barn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå