Gå til innhold

så utrolig vondt inni meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så lei meg... vet ikke hvordan jeg skal få lagt dette fram heller... i morgen drar jeg på sykehuset i det ærend at jeg skal ta abort..

vet mange er i mot dette, og selv har jeg vært motstander av det, helt til jeg får opplevelsen selv. det er vondt.

må bare få det ut. og det er INGEN jeg kjenner jeg vil snakke med det om!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*klemmepå*

Skrevet

Uff da :( sender deg en trøsteklem..

Men kan jeg spørre hvorfor du skal ta abort når du så tydelig ikke vil?

Skrevet

Sender deg en trøsteklem...

Lykke til i morgen..

Skrevet

trøste klem, men er du virkelig sikker på dette da, det ser ikke slik ut, snakk med legen eller noen som du stoler på slik at du ikke gjør noe du kommer til og angre på i morgen

Skrevet

ja...fra før av har jeg en sønn. verdens beste! han blir 2 år i morgen! :) han er funksjonshemmet, pga en dna feil. før jeg skal ha neste barn er jeg nødt til å ta en dna test av meg og den nye mannen min, for å se om "kombinasjonen" passer slik at vi får "friske" barn. dette er ikke gjort, siden jeg da har gått på pillen, og ble gravid. jeg hadde ikke planer om å bli gravid med det første heller...

Skrevet

En trøsteklem til ...

og et råd en veninne fikk av sykepleier i forbindelse med en abort jeg fulgte henne på for maaaange år siden: dersom du begynner tenke og vurdere valget senere, husk at det valget du gjorde var riktig for deg da du tok det, du kunne derfor ikke velge anderledes da...

håper du finner noen å snakke med i kveld ..

Skrevet

Det er sånt man ikka kan vite helt før man står oppi situasjonen og valgets dilemma selv.

Stor klem

Skrevet

Ønsker deg lykke til=) Det er ikke sikkert du kommer til å synes det er så ille i ettertid...Håper på det beste for deg!

God klem.

Skrevet

Du har tatt et valg,og ingne andre kan klandre deg for valget ditt!! Selvfølgelig er det ikke noe morsomt..Men hvis du føler det er riktig er dette det beste for deg og mannen din.Lykke til i morgen!

Skrevet

tusen takk alle sammen! :)

jeg har vært helt klar for at valget mitt er det riktige! fra stunden testen var positiv... men vanskelig er det, for jeg vet hva jeg mister. men valget er det rette. og jeg har verdens beste mann (kjæreste, vi bor ikke sammen enda, men har nå vært sammen i snart 1 år.) han presser meg ingenting. avgjørelsen er min (og han er jo selvfølgelig ening) så jeg føler meg ikke presset, bare blir støttet. men vanskelig å prate med han om det. hvorfor vet jeg ikke. men jeg skal vel kanskje virke litt "tøffere" enn jeg kanskje er... (nå fikk jeg satt ord på følelsen ja....) jeg har vel en tendens til å smile bort det vonde... derfor jeg skriver her når ingen kan se hvem jeg er... jeg må ta meg sammen! gav meg selv en liten vekker nå ja... hjelper å lese hva man selv skriver...

Skrevet

Å uff :( :( For en forferdelig situasjon å være i! Føler såå med deg og sender deg enda flere trøsteklemmer...

Men det er ingen mulighet for at dere kan få tatt disse prøvene før du må ta abort da?

Skrevet

uff så trist da..ingen mulighet til å ta fostervannprøve for å sjekke om fosteret er "friskt" hell?

Trist når man må ta sånne valg, men jeg skjønner deg jeg.

sender deg en trøsteklem jeg..

Skrevet

Sender deg en god klem! Har selv vært i din situasjon,har et barn fra før og blei gravid med ny kjæreste. Tok abort,det er et utrolig vanskelig valg... Sliter med tankene rundt det enda,er 6 mnd siden nå. Håper det ordner seg for deg. Men tenk deg godt om.

Skrevet

Uff, fekk heilt vondt av deg :(

Men du, rekner med at du har snakka med lege om dette, sannsynligheten for at dette barnet kan ha "samme feil" som storebror osv. Og da vil eg tru at med den informasjonen du og din lege har, så gjer du det rette valget utfrå det du veit. Meir kan du ikkje gjere. Stå for det du meiner og tenker, no og i framtida. Selvfølgeleg er det tøfft, og det vil det nok bli ei stund framover. Men stå for valget ditt og ikkje tvil seinare. Ikkje vits i å gje seg sjølv dårleg samvittighet. Og så godt å høyre at den nye mannen i ditt liv står ved din side og støtte deg.

Lurt å ta den dna testen nå etterpå kanskje? I tilfelle det skjer igjen?

Skrevet

en ny trøste klem, fra meg til deg, bra du har en man som forstår og står ved din side, men du må nok åpne deg helt for han om han skal forstå hvordan du egentlig har det, vi er ofte flinke til og gjemme oss bak ei maske som vi ikke vil at andre skal se bak.

og du ta den dna testen nå slik at du ikke blir satt i en slik situasjon igjen om det skulle skje igjen

tenker på deg

Skrevet

ja, den skal tas med en gang! dna-testen.

jeg har selvfølgelig snakket med legen min om dette. men føler ikke jeg kan sitte der å snakke uendelig om mine problemer, selv om jeg vet hun er der for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...