Gå til innhold

3 års trassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har barn som har hoppet over denne "trassen"?

Jeg har en jente som mangler noen måneder på 3 år, og har ennå ikke merket så mye til denne trassen. Tvert imot så syns jeg at jeg har en snill og lydig jente, som jeg vanskelig ser for meg at plutselig skal bli et stridig lite monster. Noen "nykker" har hun såklart, men ikke mer enn at jeg tenker at det er sunn egenvilje, og det oppleves ikke som noe problem i hverdagen vår. Venter nr to om ikke lenge, så det blir jo spennende om denne epoken trer inn i den anledning :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at trassalderen kommer i 4 års alder. Har to jenter selv, og jobbet en del år i bhg, og 4 åringer kan til tider være direkte uspiselige ;-) Men det er jo ikke alle barn som blir trassige da. Kan nok hende dere vil merke det når dere får en baby i hus, men så lenge dere er obs på det så går det nok bra. Mitt råd er å inkludere 3 åringen mye i babystellet.

Skrevet

jeg har en tre åring (3 1/2år) som ikke er trassig. jeg vil tro at denne fellesbetegnelsen på trass ikke gjelder alle. Jeg jobber også i bhg, å jeg ser store forskjeller. har masse med personlighet å gjøre osv.

Jeg må også si at oppdragelse har garantert noe å si;)

vil nok se en del forandringer når det kommer en til som trenger oppmerksomhet. men så lenge vi er obs på dette og inkluderer barnet i det som har med babyen å gjøre har vi kommet langt. ( samme som sonja s)

lykke til ;)

Skrevet

Takk for svar. Vi hadde nemlig besøk av noen vennepar i går som alle har barn i 3-4 års alderen. Vesla vår hadde ikke lagt seg når de kom, og de var helt overrasket av hvor fint hun oppførte seg. Men så fikk vi jo beskjed om at "bare vent, det kommer garantert". Godt å høre at noen har erfaring med at ikke alle blir så ille, satser på at gojenta mi en en av de :-)

Skrevet

åå. er ikke det irriterende. " bare vent"...synes jeg får høre slike fraser ganske så ofte.

har et eksempel på da vi fortalte at vi skulle ha nr 2. " å da skal det bli slitsomt", " er ikke bare bare å dra på ferie", " dere kan ikke dra bort en og en, for da trengs det i hvertfall to foreldre hjemme" bla bla bla... skulle tro de angret på at de hadde fått to barn. skjønner ikke at de ikke forstår at det er veldig negativt å si slik. vi behøver jo ikke få det slikt som de har fått det. uff, nei, mye negativt fra meg, men hadde besøk av de i går. hehe.....

Skrevet

6-åringen min har ikke hatt noen slik trassperiode.

Mens 2-åringen min har kommet i den allerede :)

Så ja, barn er forskjellige, det er ingen fast mal som passer alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...