petite fleur Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Da mini var 6 uker spurte hs om jeg ga tran eller d-dråper. Jeg svarte d-dråper, og da sa hun seg fornøyd ;-) Så vil tro det er greit ja!
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 For å få i babyen D-vitaminer kan du godt gi den D-vitamin dråper istedenfor tran. Det babyen da ikke får er omega og de langkjedede fettsyrene som bare finnes i tranen, ikke i d-vitamindråpene. Hvilket av disse alternativene du velger er noe du må bestemme selv, evt i samråd med helsestasjonen.
Milla-baby Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Ja, det kan du! ) Jeg ga mini d-dråper istede for tran fra han var ca.5 uker og frem til nå for noen dager siden. nå er han 6 mnd. (nå svelger han tranen)
månestråle32 Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Vi gav vår jente det fram til hun var ca 6 mnd for da sluttet hun å gulpe så innmari. før det så ville det vært tran på alt av klær til henne, meg og mannen min, samt gulvteppe, sofa etc..... ikke aktuelt! Vår jente synes tran er toppers selv om hun var "gammel" da hun startet å få det. Litt lettere å gi henne det uten å søle på klær ol nå når hun kan å spise av skje. Men det aller beste er å gi dem tran på sikt pga de fettsyrene som de(og vi) trenger, i tillegg til vitamin D.
brummemamma- Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 Du kan jo gi omega 3 pluss D-dråper, da får de begge deler. Vi hadde tenkt å gi det, men prøvde først med tran og han elsker det! Gir om kvelden for han gulper lite på natten og når han gulper om morgenen etterpå lukter det ikke tran.
3tøffetyper Skrevet 9. mars 2008 #8 Skrevet 9. mars 2008 Jeg gav tran til mine to første barn, men siden det var mye styr (måtte gi med sprøyte for å få babyene til å svelge) og mange klær ble ødelagt,- gir vi D vitamin dråper denne gangen. Min HS sa at det som de dråpene mangler av omega innhold, kan jeg kompansere med å ta f.eks Møllers dobbel e.l. slik at barnet får disse gjennom morsmelken. Gutten min svelger dråpene villig vekk rett fra flaska : )
tonemelone Skrevet 9. mars 2008 #9 Skrevet 9. mars 2008 Jeg ga d-dråper i 3 måneder til sønnen min. Så gikk jeg over til å venne ham til tran. Det ble mye klær med flekker, lukt og endel motstand, men til slutt vendte han seg til det... Men da fikk jeg beskjed om at jeg ikke skulle gi tran til babyer... Tranen er tatt ut av leveren på fisken, noe som ikke er bra. Derfor er eskimo-kids sterkt anbefalt, for der taes tranen ut av kjøttet. Eskimo-kids har tutti-frutti smak, og hver gang gullet mitt ser flasken, så fekter han med armene, hiver etter pusten og gaper som en gal. :-) han elsker smaken!!! :-)
shimonie Skrevet 9. mars 2008 #10 Skrevet 9. mars 2008 vi gir det til knotten. han får det i melka, så utrolig enkelt vettu! på hs sa de at det var helt fint hvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå