Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Har en gutt og på han hadde vi 3 av mine venninner som faddere (min bestevenninne og to nære som er svært kristne), min bror som gudfar og hans kjæreste som fadder. min mann har to halvbrødre som jeg ikke ville ha som faddere. Den ene er ganske grei men har rota mye med livet sitt. Han er ikke kristen (det er forsåvidt ok selv om jeg ønsker at faddrene skal dekke litt av den kristlige oppdragelsen jeg ønsker på våre barn) og har en hyggelig samboer. Dem vil vi ha som faddere på barn nr to. men halvbror nr to er udugelig, manipulerende, egoistisk, uhøflig og jeg kan rett og slett ikke fordra han.... Men mannen min mener vi må ha begge på neste barn. Jeg NEKTER å ha en slik fadder på mitt barn - jeg er aldri med på besøk til han, så og si alt han sier og gjør går meg på nervene osv... Dessuten er han ikke flink med oppdragelsen av sine barn og kom i dåpen med hettegensere og joggesko og tok ikke engang av seg lua i kirken. Og etterpå spiste de masse kaker under kirkekaffen, gikk inn og tok masse kaker med seg. Dette er IKKE faddere jeg ønsker å ha. Hele min slekt reagerte på oppførselen både i kirken og i selskapet, og det er ikke første gang for å si det sånn... men som sagt vil min mann at "tar vi ene må vi ta andre". Noen som har råd, evt i samme situasjon. Hvordan skal jeg få vridd min mann om til at det er ok å ta han ene? Kan jo ikke si at "på neste barn tenker vi deg som fadder" for to barn er nok...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå