hårsår Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Verdens beste hjemmelagde kjøttkaker: 1pk kjøttdeig 1 liten løk 1 egg 1 dl lettmelk 2 ss potetmel 1 ts muskatnøtt 1 ts allehånde 1 ts ingefær litt sennep evnt. litt frisk finhakket kruspersille salt pepper Dette er kjempegode magre kjøttkaker som du kan spise bare. Alle krydrene må være med og er med på å lage den kjempegode smaken. Lykke til!!
Gunda Gråtass Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Mine kjøttkaker er kjempegode, synes ihvertfall jeg & fam, og lages slik; 1/2 kg kjøttdeig 2 egg 2 ss hvetemel en liten skvett melk 1 liten løk, finhakket krydder etter smak (pepper, grillkrydder, paprikakrydder etc) bland alt godt, formes i hånda el med to spiseskjeer, stekes og trekkes i brun saus!
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Kjøttdeig, løk ,mel, vann, egg, salt og pepper. Stekes i smør. Lager hjemmelaget brunsaus(vanner ut pannen jeg steker kjøttkakene i og bruker det i sausen) med buljong, salt og pepper. Lar kjøttkakene koke litt i sausen. Lager kålstuing og har poteter til. Tror det var det, men veldig lenge siden jeg har laget nå
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 Mannens favoritt :-) 500g karbonadedeig 1løk 1 ts (eller mer) gastromat 1ts (eller mer) aromat 1ts pepper 1/2ts muskat 3 egg 3 ss hvetemel 1dl melk (kan erstattes med havremelk blir like gode)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå