Hufsla Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 første 3 nettene var det ingen uhell, så 3 netter med uhell, 1 natt gikk det bra, og nå tre netter med uhell. Bør vi gi opp og prøve senere? Det er han selv som har tatt initiativet til å slutte, har snart vært tørr på dagen 1 år.
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 jeg bærer han opp før jeg legger meg, jeg.. tisser så tilbake i bingen igjen
agent007 Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 jeg tar også min på do før jeg legger meg og han står omtrent og sover og tisser.. Det fungerer helt fint. Før vi begynte med det var det uhell enkelte netter. Viktig også å begrense drikkingen på kvelden, men det vet du vel ;-)
Hufsla Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. mars 2008 ja, vi prøver å begrense det. skal prøve å få han til å tisse før jeg legger meg i kveld. takk for tips!
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Vi hjalp vår på do ca kl 22-23 i tre uker. Og fortsatt hvis han har drukket mye. Men nå går det bra. Ett uhell siden jul.
hamsterpia Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 Vi slet lenge med uhell på natta med sambo`s sønn. Fikk beskjed av helsesøster om å vekke han på natta for å få han på do. Det funka en stund, men så begynte han å rekke å tisse på seg før vi vekket han, og så enda en gang senere på natta. Var da hos legen som sa stikk motsatt: Det skulle vi IKKE gjøre, for da vendte blæra seg til at den måtte tømmes på natta. Begrens væskeinntak på kvelden. Gi minimalt med drikke etter middag og send han på do etter hvert måltid. Og ikke stress noe mer med det, da blir ungen stressa også, og det gjør alt mye verre. Spør han hva han selv synes, om han vil fortsette å prøve, eller bruke bleie.
Hufsla Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. mars 2008 har spurt, og han vil fortsette å sove med truse, som han sier. Men jeg føler det er nederlag på nederlag for han og, men det er det jo hvis vi gir han opp og...
M by M Skrevet 9. mars 2008 #8 Skrevet 9. mars 2008 Som de andre sier; sett ungen på do før du legger deg. Også vær oppe før han og vekk han om morgenen også rett på do. Små barn er ikke inkontinente, så tisset renner jo ikke ukontrollert. Snakk med han om at han må stå opp og rope på mamma eller pappa om han våkner og må tisse om natta mens du steller han for kvelden. Og at det ikke er lov å tisse i senga. Bare tisse i do - også om natta. Det har funket hos oss og har ikke hatt et eneste uhell om natta (til nå) .
Carnivale Skrevet 9. mars 2008 #9 Skrevet 9. mars 2008 Man skal IKKE ta opp ungene for å la de tisse på natta ihvertfall, da venner jo ikke blæra seg til at den ikke skal tømmes på den tiden av døgnet jo. Vi har kjørt samme taktik som beskrevet over her; minimalt med drikke etter middag, og på d etter hvert måltid. Et par uhell i begynnelsen med avvenning av nattbleie, deretter ikke noe.
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #10 Skrevet 9. mars 2008 denne kjøpte vi: http://dry.no/dry_young_junior.html
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 9. mars 2008 #11 Skrevet 9. mars 2008 Her var gutten våres tørr på natta før han slutta med bleie om dagen. Det som skjedde her var at han var så mega våt i bleia om morgon at trusa og alt i senga var litt vått. Så eg sa at han måtte tisse når han sto opp om morgon og før han la seg om kvelden, det var det siste me gjorde før eg la han. Så når han fant ut at det var greit å ikkje ha bleie på om dagen så var han tørr om natta for da lærte blæra seg til at han ikkje tissa om natta. Detta gjekk gradevis selfølgelig og det første me gjorde om morgon når han våkna var å gå på do. Eg måtte gje han den tryggheten om at eg var sikker på at han klarte å sova uten bleie før han turte å ta den av om natta. Når han hadde den så var det heilt greit å sova uten om natta. Har hatt nokon uhell etter det men det er snart eit år sida han slutta med det og uhella kan tellast på ei hand. Ein ting som eg reagerte litt på over var at det ikkje var lov å tisse i senga...... Kvifor gjera det til noko gale?? Sønnen min har slite med diare heile livet og det var ein utfordring for han å kunne prompe uten at det kom noko i trusa, det hadde ikkje hjelpt han noko med å sei at det ikkje var lov.....?? Han er laktoseinntollerang så det er derfor han har diare av og til.... Men eg har bare sagt at det gjer ikkje noko me bytter truse. Eg meiner at det samma gjelder problemet om natta. Du knekker ungen meire ved å sei at det ikkje er lov for da veit ungen at ein har gjort noko som ikkje er lov uten at ungen kunne noko for det...... La heller ungen sova med bleie og sei at hvis bleia er tørr i morgo så får du eit klistremerke og premie etter så og så mange tørre netter. Skryt av ungen når det er mindre tiss i bleia om morgon el det er til vanlig. Skryt når den er tørr. Bygg opp sjølvtillitten til ungen om at detta klarer dei. Og skjer det uhell så skjer det, ikkje noko gale med det.....???
hamsterpia Skrevet 10. mars 2008 #12 Skrevet 10. mars 2008 Er helt enig med mamsen over her: det er nok ikke lurt å gjøre uhell om til noe ulovlig. Det er jo ikke akkurat sånn at barn tisser i senga med vilje. Tror de bare blir mer utrygge av sånn. Viktig å gi mye ros ja. Og når det er uhell, så avdramatiser det med at "Det gjør ikke noe. Vi bare skifter på senga di."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå