Gå til innhold

F***s svigers og sambo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så dritt lei av å kjøre og hente guttungen der oppe. Hun spør om hun kan ha han, hente han tidlig i bhg, og det er jo greit, men hvem er det som må kjøre å hente han etter barnetv, jo det er meg. I dag hadde hun sagt at han kunne komme opp en tur i dag,for å leke, det var jo greit, nå skulle sambo dit å fikse noe pc/printer greier så han kjørte han opp. sambo kom ALENE hjem halv fire, spurte hvor guttungen var, fikk vite at han skulle spise der, ble litt oppgitt, viste at nå må JEG kjøre og hente han, sambo mente at de ville komme ned med han. Kl ble 7 og han har ikke kommet, får sambo til å ringe opp for å høre, da hadde de tatt seg vin til maten og kunne ikke kjøre han hjem, og da må jeg tilpers igjen. Viste at dette kom til å skje, sånn er det alltid. det er ikke mer enn 5 min biltur, men det er prinsippet.

GRRRRRRRR

Hadde det hvert jeg som hadde spurt ville det hvert annerledes, men hun ville ha han der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakka med sambo og svigers om dette?

Skrevet

jeg har noen ganger spurt om få "låne" et tantebarn,tar det som en selvfølge at jeg henter barnet og bringer det trygt hjem igjen.å be foreldrene om å hente barnet,syntes jeg ville være frekt,så lenge jeg selv har spurt om å få ha det hos meg.Den som låner,må også levere tilbake.

Skrevet

Har nevnt det for sambo flere ganger, men han sier alltid at "de kjører han sikkert", og når jeg ringer opp, nei hadde ikke tenkt det, men de kan sikkert gjøre det. Må liksom be om det. Og han er der opptil flere ganger pr uke, min. 1 dag.

Hvis jeg spør om de kan ha han så ville jeg jo både kjørt og levert han, det er en selvfølge, men jeg syntes ikke det er det når det er de som spør om han kan komme.

Syntes egentlig ikke det er jeg som skal ta dette opp med de, for sambo er av samme oppfatning, men det er somregel jeg som må hente han. Det hender jeg ber sambo hente han på vei hjem fra jobb, men da blir han jo henta mye tidligere, og for all del det hender svigers kjører han hjem, men det er ikke så ofte.

Dette irriterer meg ganske mye, men hvis jeg sier noe blir jeg vrang og vanskelig.

Vi bodde ved siden av de intill for 2 år siden, (han er nå 5 år), er ikke så veldig imponert over hvordan han snakker til henne.

Skrevet

Hvorfor henter ikke faren ungen? Det er jo hans foreldre.

Skrevet

han gjør det innimellom, men han somler så fælt.

Skrevet

ååå, herlighet...vær glad de vil ha han der vell!! moren min vil ikkje kjøre bil har lappen men er overnervøs i trafikken og derfor må eg kjøre hele tiden, har vell skjedd 4 ganger at eg har fått jenten min levert på døren når hun har vert der... samboer holder på med lappen og eg må ta meg av all kjøring, barnhage, butikk, annen kjøring...du har ingenting og klage over...

Skrevet

Vi har heller ikke noe automatikk i det. Ikke sånn "den som låner, henter" i allefall. det er ofte vi får spørsmål om å hente hvis sønnen vår er hos tanter eller besteforeldre. Har ikke sett noe problem med dette, vi.... Skjønner ikke at det skal være SÅ mye å henge seg opp i. La han bli hjemme davel eller avklar på forhånd at de leverer han -det er vel ikke så vanskelig.

Skrevet

Syns du er heldig jeg som har så greie svigers som vil ha han der!!! Våre svigers tilbyr seg ALDRI å passe barna/ha dem litt. Skulle kjørt alltid jeg om mine svigers ville ha dem bare litt!!

Skrevet

Dette innlegget må vel nærmest toppe listen over luksusproblemer! Høres her ut som det er endel gravidhormoner som snakker eller at du har et anstrengt forhold til svigersene dine, for dette er da VIRKELIG ikke noe å henge seg opp i! Vær glad du har de der du og at de er så flinke til å ha han på besøk!!

Skrevet

mine svigers har ALDRI spurt om å låne sine barnebarn, så bare nyt d sier jeg. og 5 min kjøring for flere timers barnefri.........luksus. Og hvis du synes d er pes, så si nei til de da eller si på forhånd at de MÅ kjøre han hjem.

men jeg synes da dette er verdt å kjøre 5 min for.

Skrevet

Synes du skal få mannen din til å ta det opp med dem, hvis det irriterer deg. :)

Skrevet

Kan ikke huske sist våre barns besteforeldre passet våre barn...to jenter, 4 og 8 år...

Spurte om jentene kunne bli med besteforeldrene på fjellet i vinterferien, da vi ikke hadde mulighet til å ta fri fra jobb.. men de var nok for opptatt med å pleie sitt eget velvære -- det ble nok for slitsomt!

Så for meg høres også dette ut som et luksusproblem.

Men jeg synes mannen din godt kunne ta et større ansvar ift henting av barna, er jo tross alt hans foreldre...

Skrevet

Fy søren... glad svigers bor over 25 mil unna altså...

Skrevet

hmmmmm... tror ikke HELT jeg forstår problemet.. eller, forstår det vel, men ikke at dete r et problem...

Du får si til dem neste gang at hvis de vil låne gullet ditt, så må de kjøre han hjem også da. Helt ærlig, så forstår jeg ikke at du synes det er så problematisk å henta han da men... vi mennesker er forskjellige! Og godt er jo det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...