maskråka Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Ser at gutten på 2 år har fått øyekattar nå i kveld. Må til legen for å få dråper i morgen tidlig. Må vi bli hjemme den første dagen med behandling pga smittefare?
Stratos med 3 barn Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Nei, nye retningslinjer her i hvertfall. Leger vil ikke behandle øyekatar før etter noen dager fordi ungene begynner å bli resistente mot dråpene. Bhg har fått den beskjeden og beskjed om å ta i mot ungene som vanlig
durdei Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Heisann. Jeg er selv pedagogisk leder i barnehage og her er reglene klare. Barna kan komme i barnehagen første dag etter startet behandling. Dvs. hvis du får dråper i morgen tidlig kan gutten din i barnehagen tirsdag. Vi opplever at dette ikke alltid blir holdt, men da ringer jeg til foreldrene. Det er ikke for at vi ikke vil ha barna deres, men respekt for de andre foreldrene.
Stratos med 3 barn Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Hvor er det du bor da? Her i Nittedal nektes barna behandling før etter noen dager og kan sendes i bhg i mellomtiden.
~sjiraff~ Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Sjekk med barnehagen din i morra. Mange tar nå i mot barn med øyekatarr. Om du kan unngå antibiotika behandling er jo det det beste. Saltvann gjør samme nytten på samme tid.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 Ikke alle bhg praktiserer likt her ser jeg... Jeg jobber også i bhg, og vi fikk i vinter et skriv fra kommunelegen. Det anbefales å skylle øynene med saltvann, og bare tørke bort guffe med klut og rent vann. Legene deler ikke lenger ut dråper så fort barnet har øyekatarr, så barnet kan gå i bhg selv om det ikke får behandling. Ja, det er smittsomt, men barna har etterhvert blitt resistente mot dråpene... I de aller fleste tilfellene går det over etter noen dager med skylling med saltvann eller bare rent vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå