Sola Smiler 2 jenter... Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Lurer på om vi skal reise dit til sommeren.... Noen steder/ hoteller som er bedre enn andre og hvordan er det å reise dit med barn???
lykken på jord Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Djerba er veldig fint! Apollo har knallturer dit. Absolutt å anbefalle
Gjest irismor Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Aldri i livet om jeg reiser til Tunisia en gang til. Vi var i Sousse.
Gjest -<<- Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Ja. I Monastir og en tur sørover i landet. Fint for unger, slitsomt for voksne. Masete gnålekultur og innpåslitne menn.
Koseklompen Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 Vært i Tunisia. Var i Sousse..Var der i 2 uker. Uten barn Skal ikke dit igjen nei...
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 9. mars 2008 #8 Skrevet 9. mars 2008 Vi var her: http://www.apollo.no/Travelling+with+apollo/Catalogue/Tunisia/Djerba/Djerba/Hotel/Melia+Palm+Azur.htm Veldig fornøyd! Hadde ikke unger med da, men skal ned igjen til neste år, og da tar vi med ungene! Der var lekeplass, barneklubb, barnebasseng osv. Godt tilrettelagt for barn. De snakker helst fransk der nede, da.. Lite engelsk, men alt går når det er så fint som her. Ikke reis med unger etter midten av juli. Vi hadde 44 grader i skyggen og 36 grader i sjøen... Veldig varmt og høy luftfuktighet.
KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 9. mars 2008 #9 Skrevet 9. mars 2008 Vi har også vært i Sousse, uten barn. Frister ikke til gjentakelse desverre :s Føltes som vi var de eneste tursistene der, så aldri andre turister ute i gatene eller noe...Merkelig! Dessuten hadde vi en kjip opplevelse i medinaen...
Gjest irismor Skrevet 9. mars 2008 #10 Skrevet 9. mars 2008 Jeg fikk ikke være med på enkelte cafeer, måtte vente utenfor. Pga at jeg var kvinne/jente. Da gikk jo heller ikke samboeren inn da. Jeg kunne ikke gå noen steder alene uten at det kom en tunisier som gjerne skulle klå og komme med tilbud. Måtte leie samboeren over alt. I medinaen ble man skjelt ut etter noter hvis man takket høflig nei til å handle hos dem. Guiden vi hadde var direkte frekk og tagg penger (han var halvt tunsisk og halvt norsk). Samboeren snakker ikke engelsk, kelnerene nektet å høre på meg når jeg skulle bestille. Så da ble det peking og fingerspråk for å bestille.
suppegjøken+grønnskollingene Skrevet 9. mars 2008 #12 Skrevet 9. mars 2008 Jøss så mye negative opplevelser folk har hatt i Tunisia. Vi var der før barna kom. Er en av de beste turene vi har vært på. Reiste endel rundt, bl.a togtur til Tunis. Ordna oss privat guide (sto mange utenfor togstasjonen) og fikk en fantastisk tur. Var i Sahara på dromedarsafari ved soloppgang...........romantisk. Opplevde mye av kulturen der, hyggelige mennesker. Var i oaser i ørkenen og mange andre fine opplevelser. Hadde nok ikke reist så mye hvis ungene var med. Vi bodde ikke på et typisk familiehotell heller, vårt hadde forresten basseng på taket, kjempedeilig.
mathi Skrevet 9. mars 2008 #13 Skrevet 9. mars 2008 Har vært der to ganger, både i Monastir og Hammamet, og reiser gjerne tilbake. Enig i at selgerne kan være litt slitsomme, men hvis man bare er bestemt så opplevde hvertfall ikke vi det som noe problem. Jeg synes Tunisia er supert dersom man ønsker å oppleve noe i tillegg til standard sydenliv. Har aldri opplevd noe negativt i forhold til det å være jente, jeg opplevde å bli behandlet på samme måte som mannen min- med vennlighet. Har også reist med barn og det gikk helt fint. Anbefaler ihvertfall Tunisia på det varmeste!
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 9. mars 2008 #14 Skrevet 9. mars 2008 Har vaert i Port al Kantoui (tror det skrives slik) Synes det var helt greit og hadde ikke problemer i Medinaen slik de andre nevner (min mann ble saa klart tilbudt noen kameler for meg, men det er vel en vanlig spoek der borte) God mat, litt innpaslitne gateselgere men ellers helt greit
Darth Vader Skrevet 9. mars 2008 #15 Skrevet 9. mars 2008 Det er blitt 11 år siden vi var der - men vi likte det veldig godt. Var i Hamamet. Kan anbefales.
Sola Smiler 2 jenter... Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #16 Skrevet 9. mars 2008 Tusen takk til alle som har svart.... Men hva er Medinaen da????
BabyS Skrevet 28. september 2009 #17 Skrevet 28. september 2009 Medina er som et stort utendørs handlesenter. Mange handlegater med masse butikker. Medinaen er slitsom å handle i, så jeg har valgt å handle der minst mulig.. Prute på ALT, "innkastere" ved hver en enda butikk.. Ikke noe særlig sjarm over sånt.. De har vanvittig mye rart der, alt fra klokker og sko til mat.. Har vært i Tunisia 4 ganger, da i Hammamet. NYDELIG sted bare for å si det.. Virker som det er veldig mye delte meninger om Tunisia her.. Jeg for min del ELSKER Tunisia.. Har sett store deler av landet og syntes både at menneskene er herlige og naturen er flott.. Selvfølgelig er jo ikke alle super greie.. De er da som mennesker flest.. Noen er hyggelige og andre ikke.. Slik er vi også.. Og Hammamet er også barnevennlig. Med stort Badeland, sjørøverskuter, fornøyelsepark og en stor lekeplass.. Strendene er også fine for barna, da de er lange, store og oversiktlige.. Jeg har vært der alle 4 ganger uten barn, men neste gang skal min datter være med.. Hun blir 4 til våren, og synes hun er stor nok til å være med da ) Men skal man ha med barn er den beste tiden mai-juni og slutten av august til september pga varmen. Selv synes jeg at juni er beste tiden å reise ned på ) Et lite tips : unngå øyenkontakt med de "innkasterne" i butikkene.. Se en annen vei, og lat som om du ikke ser eller hører dem.. ;o)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. september 2009 #18 Skrevet 28. september 2009 tunisia er kjipt, jeg vil ikke tilbake
Dotten Skrevet 28. september 2009 #19 Skrevet 28. september 2009 Har vært der uten barn. Skal aldri, aldri tilbake. Et møkkaland på alle måter. Æsj. Da hadde jeg heller reist til Egypt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå