Gå til innhold

Forbud mot plastposer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva sier dere? Vi snakket om det etter å ha sett nyhetene. Er positiv til handlenett på butikken o.l. Men hva skal vi da bruke som søppelposer? Hva skal vi ha brødet i så det ikke blir tørt? Det bør vel komme et vanlig nedbrytbart alternativ før man eventuelt forbyr plastposer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit for meg:)En vane sak, sikkert.

Skrevet

Egentlig greit, men da må det komme ett alternativ til søppelposer altså, ala posene til bioavfall feks. de er jo miljøvennlige og nedbrytbare. Brød legger jeg aldri i handleposer, syntes det er litt ekkelt men bruker jo brødposer om og om igjen da. Tror ikke de utgjør den største miljøtrusselen, handleposene er mye værre.

Så ja, forbud er greit for meg:) Mange bekker små osv...

Skrevet

Så lenge jeg får et alternativ til søpleposene er det greit for meg å forby dem.

Skrevet

Ja, bruker jo brødposer jeg også, men de er jo plast de også.. Men det er kanskje bare handleposene det eventuelt skulle bli forbud mot?

Skrevet

mener man fikk kjøpt nedbrytbare poser i Frankrike. Solide poser til flere gangers bruk. Som råtnet bort da de ble kastet på søppelhaugen.

Skrevet

Det er vel snakk om bæreposer i dette forbudet - ikke alt av plastposer. Sier som ei over her - så lenge jeg kan få et greit alternativ så er det samma for meg. Jeg holder på å sy meg handlenett uansett. JAda, jeg vet det er litt kjerringaktig, men det sparer miljøet utrolig :)

Skrevet

Man kan ha handlenett og papirposer, så handleposer av plast trenger man strengt tatt ikke.

Brødposer og slikt, er jeg enig i at vi trenger.

Skrevet

Papirposer er vel mer skadelig for miljøet en plastposer?

Men hva skal man ha søppel i da?

Skrevet

Jeg har bestilt meg handlenett hverfra, www.baggubag.no :)

Var litt dyrt og litt kjærring hehe, men de kommer i spreke farger da hvetfall og sparer miljøet :)

Gleder meg til de kommer!

Skrevet

Jeg vurderte å bestille med erifra før jul jeg, og også i julegave til folk, men så feiga jeg ut ang. julegavene. Men har faktisk lyst på handlenett jeg, så blir nok det snart. Men vi må jo også ha søppelposer, så plast blir det jo uansett med mindre det kommer et br alternativ der.

Skrevet

Fordi det "dreper" trær? Ikke umulig du har rett.

Men papirposer er et fint alternativ når man har glemt handlenettet.

Søppelposer kunne man kanskje få kjøpt nedbrytbare?

Det så forresten ikke ut som Solheim nevnte brødposer i artikkelen i Dagbladet.

Skrevet

Men trillebag da? Bruker det ikke selv, er fremdeles for ung, men begynner å gå opp for meg at det er veldig praktisk. Kanskje en fancy en...med bilde av mannen f.eks. Etter inspirasjon fra martha:)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Det finnes alternativ til avfallsposer så du slipper å kaste søppelen din i plastikkposer, men poser laget av mais. Biobag får du handlet på handlenettsiden www.rettinett.no . Der får økologiske, fairtrade produserte, nedbrytbare , smarte nett og de er ikke kjerring. og så kan du kjøpe poser av mais til å kaste søppelen din i .

Skrevet

Vi har vært en del i Frankrike. Der vi var hadde den lokale butikken ikke plastposer, og man ble oppfordret til å ta med handlenett selv eller kjøpe gjenbrukbare nett hos dem. Til søpleposer solgte de biologisk nedbrytbare. Funker som bare det. Vi ble forresten så vant til å ikke bruke plastposer at vi fortsatte med det her hjemme ... bare at det er mer tungvint når alle på død og live skal prakke på deg en haug plastposer!

Skrevet

Ja, gjerne det!

Bruker handlenettene våre flittig, vi.

Skrevet

jeg har best. en del nett fra www.rettinett.no.- Kjempe fine:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...