Resilience Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Ja de sier så. Både vannbasert og oljebasert.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Kommer visst an på type maling, så for å få et helt riktig svar må du kontakte produsenten. Om du googler: gravid maling - kommer det opp en link til ei side som ikke anbefaler det blant annet. Men som en gylden regel, løsemidler skal gravide ikke utsettes for, og i maling er det løsemidler uansett type, (om jeg ikke har misfortsått), så ikke innhaler mailng, og vær ellers fornuftig i bruken. Kan du unngå å male, så unngå det - mener jeg..
en deilig gutt:) Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Vi bygger hus og dette har jeg snakket med legen min om. Han sa at vannbasert maling er ikke skadelig så lenge en lufter godt mens en maler. Jeg bruker i tillegg en god maske som vi har kjøpt som hindrer at jeg innhalerer gasser. Kjøpte den på en byggvareforetning og kostet ca 300,- tror jeg... Jeg har også snakket med malingsprodusentene og de sier det samme som legen min. Oljebasert maling bør du holde deg langt unna. Når det gjelder vannbasert maling så gasser den i lang tid etterpå så det er viktig å lufte godt etter du har malt også. Vi har derfor malt barnerommet og våre soverom førs sånn at det får luftet seg f´godt ut før vi flytter inn. Oljebasert maling gasser ikke når den har tørket.
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Hvem er DE mummy0808???? Her der en mail jeg fikk fra JOTUN her om dagen... Hei og takk for mail. Ikke vær engstelig,for at maling skal være skadelig må du jobbe med den i måneder og år. Så om du maler litt i ett soverom og om du bruker vanntynnet maling eller oljemaling så er du helt trygg. Men hvis du har antydning til allergier f.eks. så bruk maske og hansker.utover det så er både du og barnet helt trygge. Ha god lufting.Lykke til. Med vennlig hilsen,Ole-Fredrik
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 Bruk en maske, og sørg for GOD utlufting. Husk at oljemaling avgir gasser kraftig og kortvarig, mens vannbasert maling avgir svake gasser over lengre tid, derfor viktig å "anpasse" utluftingen etter hvilken malingstype du bruker. Også trenger man jo ikke å male i 8 timer i strekk da...hehe.. Har bekjente/venner som er leger og som sier det jeg har skrevet over her, men du får nok litt forskjellige svar utifra hvem du spør. Jeg velger å forholde meg til dette.
Idun<3tosmå<3 Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 Jobber med kjemikalier på jobb, og krever en jobb at jeg må bruke ekstra verneutstyr som eks maske, så får jeg ikke lov å utføre jobben når jeg er gravid. Huden tar også opp løsemidler. Så personlig hadde jeg overlatt mailngsjobben til noen andre om mulig! Nå er jo dette opp til hver enkelt, og rådene man får rundt variere jo. Eneste jeg har i grunn for mine valg er min kunnskap om hva løsemidler kan gjøre og hvor sårbart et foster er ovenfor dette i teorien. Hvorvidt det reelt sett gjør skade kan sikkert diskuteres like masse som salamien...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå