Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 hva skal til for at man får lov til å ta keisersnitt? Om man VIRKELIG ikke vil føde på naturlig vis, kan man få lov til å ta keisersnitt da? hadde vært greit med et svar her, og ikke en masse formeninger om alt mulig annet en det jeg spør om..
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Dette må det søkes om. Hver situasjon er ulik og grunnene forskjellig og det er ingen her inne som kan gi deg noe "fasitsvar". Ta kontakt med legen din eller jordmor og fortell hvorfor du ønsker å ha keisersnitt. Da får du hjelp til å søke og tyngde på søknaden din. Håper det ordner seg for deg slik at du får en fin opplevelse av fødselen.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Jeg snakket med fastlegen min, fikk beskjed om å skrive hvorfor jeg ønsket ks eventuellt fødselsforberedende samtale, han sa jeg skulle skrive ned mine tanker og opplevelser etter første fødsel, om overgrep og så sender han det videre til sykehuset hvor det blir vurdert og jeg blir innkalt på samtale. Legen min sa også at fikk jeg avslag, så skulle han henvise meg til ett annet sykehus. dette er på Helgeland:) så velger å være anonym ja:)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Da virker det som om du får veldig god hjelp. Du har en lege som tar deg seriøst og det er viktig. Så lenge legen din tar dette så seriøst vil jeg tro at det går i orden. Håper det for deres del!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Ingen tvinges til å føde vanlig. Men hvis man ikke vil føde vaginalt, må man til samtale med lege/jordmor. Her snakker man om hvorfor man ikke vil føde vaginalt og legen informerer om konsekvensene ved ett keisersnitt. Så blir man som regel sendt hjem med beskjed om å tenke over saken. Vil man fredels ikke føde vaginalt, får man en ny samtale og ett eventuelt keisersnitt blir planlagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå