Guttebaby:) Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Jeg er førstegangs her.. og lurer på en ting.. Kynnere... Hvordan i all verden kjennes det egentlig ut? Magen blir hard, men er det vondt i tillegg? Jeg har hatt en del tilfeller hvor magen blir veldig hard, den kjennes veldig oppblåst ut, men er ikke vond i det hele tatt... Er det da kynnere.. Oghvorfor får vi egentlig dette? Er forresten 26 uker på vei, så det er vel sikkert riktig tid for at dette begynner:) Men jeg lurer nå litt:)
Joikaboll@ Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Det er kynnere du har ja. Jeg har erfart at kynnere blir mer intense, kommer tidligere og er sterkere for hvert svangerskap. Venter nr 5 nå. Kynnere kom i uke 7, fra uke 15 har det hvert mange, mange ganger daglig. Jeg har heller ikke vonde kynnere, men dem er ubehaglige for magen strekker seg max, spes om jeg da kjører bil, må liksom strekke litt på ryggen for at kynneren skal få den plassen den krever.
Guttebaby:) Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2008 Ja, da er det nok det... Trodde en periode at: "nei, nå har jeg spist for mye lakris for jeg er sååå oppblåst".. Men har begynt å skjønne at det kanskje er kynnere... Men hvor lenge varer de da? Og hva kan jeg gjøre for at de gir seg.. Igår varte de liksom i flere timer....(tror jeg- det føltes sånn)
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Jeg og har kynnere.. Spesielt ift sex. Får gjerne kynnere under selve akten og det tar liksom litt av fokuset bort fra det jeg holdt på med =P Får omtrent alltid kynnere etter orgasme =/ De er ikke direkte vonde, men ubehagelige. Magen blir hard og jeg kjenner at livmoren trekker seg sammen. Kynnere er livmorens personlige trener under svangerskapet. Dvs at livmoren trener til fødselen ved å trekke seg sammen, hvilket vi kjenner som kynnere. Jeg vet ikke om noe spesielt man kan gjøre med kynnerne - ikke annet enn å legge seg ned og slappe av.
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Jeg tror at det er kynnere jeg har hatt innimellom. Men jeg føler meg ikke oppblåst. Det bare strammer skikkelig helt nederst i magen, blir helt hardt. Er ikke vondt, men ubehagelig, og føler at jeg må bøye meg forover for å lindre krampefølelsen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå