Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Hva gjør man når far etter to mnd fremdeles ikke skriver under på at barnet har flyttet fra ham? Vært på mekling, men han nekter å skrive under på avtalen vi ble enige om, og de har ringt ham både fra nav og skatteetaten for å få ham til å skrive under på flyttemelding (siden barnet ikke er 6 mnd en gang, og helt opplagt bor hos sin mor). Mekleren anbefalte at jeg tok kontakt med advokat, men det virker så drastisk Jeg krever ikke bidrag eller noe som helst fra han, så håpet han ville samarbeide etterhvert, men det ser dårlig ut.
Sjokoladekaka Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Kanskje du vil bli trudd om du søker bidrag. kvifor skal ikkje bf betale bidrag? det er ungen som har rett på det.... Det er ikkje for drastisk å gå til advokat. Eg forstår ikkje kvifor du skal vere så "grei" med bf, sidan han ikkje gjere det enkelt for deg... Trur ikkje du får verken meir eller mindre samarbeid ved å søke om bidrag eller om du går til advokat... ikkje ver dumsnill...
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Det dreier seg jo litt om å holde konfliktnivået nede og, for jentas skyld. Jeg har ok økonomi, og sparer barnetrygden til henne, så at han ikke betaler bidrag skader ingen. Han skylder meg så masse penger fra før, at jeg heller håper å få de tilbake, enn å kreve bidrag. Hva som skjer når man kontakter advokat egentlig? Det blir vel ikke rettsak om en så liten ting? Huff, syns dette er grusomt jeg.
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Det blir ikkje rettsak om du kontakter ein advokat, ikkje før ein av dere stevner den motsatte part for retten, noko som ikkje blir gjort p.g.a. ei flyttemelding. Man stevner vel mest kvarandre om man er totalt ueinige om fordelinga av barnet. Men flyttemelding vil du vel få når det har gått eit halvt år, om barnefaren ikkje har skrive under til dess. Meiner å ha høyrt det den gangen eg også sleit med å få underskrifta.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 Ta en telefon til folkeregisteret ( nå skatt... den regionen du hører til). Helt sikkert ikke første som opplever dette. Jeg fikk "tvangsflytta" selger av boligen min via dem- ville ikke stå som samboer med han liksom..;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå