Gå til innhold

pappapermisjon og samvær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man ikke bor sammen, og barnefar har barnet 3x2 timer pr uke, men tar ut permisjon , syns nav det er ok? Her har bf hatt perm i 2 1/2 mnd, men omtrent ikke hatt barnet ennå (mye mindre enn 6 timer i uka, det var noe vi ble enige om på mekling sist uke).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg trudde ikkje BF hadde rett på permisjon vedrørande ungen, om han ikkje bur sammen med ungen....

Skrevet

om han har hatt pappaperm så har du allerede søkt om at han skal få ha det og fått det godskjent. så da er det jo i grunn ikke noe problem? bortsett fra at det er helt lattlig at du lar han få så mye perm når han ikke stiller ordentlig opp

Skrevet

Hvorfor i all verden skal han ha permisjon når han ikke har det fulle annsvaret for ungen?

Skrevet

Jeg har søkt om det og fått innvilget ja, men da trodde jeg jo han ville bruke permisjonen på å ha barnet selvsagt.

Planen var at han skulle ha ansvaret mens jeg var på skolen, da jeg går siste semesteret i studiet mitt. Men så har det endt opp med at jeg har barnet med på skolen og på møter i stedet, fordi han ikke har stilt opp. Koselig det, men litt latterlig at han bare går rundt å soser på dagtid.

Skrevet

men hvorfor gikk du med på dette på meklingen sist uke?

Skrevet

Gikk med på at han har permisjon? Det har jo ikke noe med meklingen å gjøre, det er jo nav som styrer med det... Meklingen var jo bare om samvær. Søkte om permisjon i desember, og da ante jeg jo ikke hvordan det skulle bli. Han gledet seg sånn, at jeg regnet med han kom til å holde avtalen.

Skrevet

ja men du skriver at dere ble enige om samvær under mekling. hvorfor sa du at det var greit at han hadde så lite? du burde ha vært har og sakt "enten så stiller du opp ellers ringer jeg nav og får ukene overført til meg"

Gjest marie-s
Skrevet

Det der spiller nok ingen rolle for nav det så lenge du har sagt det er ok. Det du burde gjøre var å stå opp tidlig en morgen, pakke med barnet nok mat og bleier og bare levere ungen til han også gå på skolen, da har han ikke noe valg. Jeg tviler sterkt på at nav vil blande seg inn i at du har gitt han deler av din premisjon for det du sier er umulig å bevise.

Skrevet

Kan jeg bare ringe nav og gjøre det? Faller ikke ukene bare bort, i og med at jeg studerer og har henne selv?

Skrevet

ja du kan ringe nav å si at sitvasjoen har forandret seg og viste frem avtallen som dere har.som sier at far faktisk ikke har barnet noe serlig under permen. vet at det har skjed før (men da har det vært snakk om et brudd, men det burde ikke ha allverdens å si)

kan godt hende ukene faller bort, siden du går på skole. det vet jeg ikke. men da får i deminste ikke far dem.

det er jo en fin ting å si til far. "her har du valget. still opp eller betal ferien din selv"

Skrevet

de har jo laget en avtalle på dette. så kansje de har den skriftlig(?) men i hvert fall så er det sånn at det er far som skal bevise at samvær finner sted. det er ikke mor som skal bevise at samvær ikke finner sted

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...