Gå til innhold

dere som har BL, hjelp meg litt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva gjør dere for å unngå at dere får vondt? jeg la opp noen klær i dag, å det ble litt for mye bøy og tøy tror jeg, for nå har jeg helt gangspærre. mens andre dager har jeg ikke vondt i det hele tatt. er det liksom meningen at jeg bare skal sitte på soffan å se på tv liksom.??? hva gjør dere andre? satans vondt nå altså...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har funnet ut at for å holde bekkenløsninga på et nivå som er til å leve med, må jeg rett og slett unngå enkelte aktiviteter helt den tiden som er igjen. Det verste for meg er støvsuging/gulvvask, trappegåing og aktiviteter som medfører mye bøying, som det du nevner..

Jeg ligger med to puter om natta, mellom bena og har funnet etpar stillinger som er noenlunde behagelige, går kun i behagelige og flate sko, og - desverre - ligger endel på sofaen.. Men jeg tenker det er bedre å ta litt ekstra sofatid enn å bli helt sengeliggende fordi man har presset seg for mye!;-) Men korte gåturer etpar ganger om dagen sørger for at jeg ikke stivner og holder meg litt iform iallefall.

Bekkenløsning er visst også hormonellt, så alt av stress og bekymring må du prøve å delegere vekk.. Jeg merker iallefall stor forskjell hvis jeg er stressa og ikke har lyttet godt nok til kroppen min!

Håper noe av dette kan være til hjelp.. Lykke til!;-)

Skrevet

Jeg har stort sett vondt hele dagen, er bare litt forskjell i styrken alt etter hva jeg har gjort! Går til fysioterapi og har fått opplæring i hvordan jeg skal gå og stå, sitte og reise meg..

Pute mellom bena er et must! Også det å hvile i stillinger som er behagelige.. Kan være lurt å ikke holde seg i samme stilling for lenge...

Jeg har også glatt laken som jeg har kjøpt så jeg kan flytte lettere på meg om natten.

Finn grensene dine for hva som er vondt, og hold deg innenfor dem. Å provosere BL er kanskje lett, men man blir straffet med å ha det vondt...

Skrevet

Tror alle må lære av egne feil, da støvsuging faktisk går fint for meg, men skrape is av bilen ødelegger flere dager. Bare et eksempel.

Jeg har gått til innkjøp av Massaisko, og har blitt myre bedre etter de ble tatt i bruk.

Shopping og mye gåing på asfalt er døden for meg, så jeg kjapper meg med å få ferdig innkjøp mens jeg enda er oppegående!

Alfa omega for meg er behandling hos manuellterapaut og kiropraktor.

Skrevet

(og jeg skal overhodet ikke hverken støvsuge eller skrape bil eller bruke mine masaisko!! så er fryktelig individuelt...)

Skrevet

hehe, ja! Godt bevis!

Mulig jeg har en unik støvsuger og måte å støvsuge på, for støvsuging er sånn som "alle" med BL skal holde seg unna.

Og takk og pris og bank i bordet for det. Gubben er mye borte så uten å kunne støvsuge litt i krokene her så hadde jeg støva ned...

Skrevet

"host-hark" ja fortell meg om det... må vifte med det hvite flagget til hybelkaninene hver morgen før jeg tør å gå inn på stua jeg...;-D

Skrevet

ja samme her. her har vi 4 katter så her flyger det en del hårdotter og hybelkaniner. i det siste har BL bare blitt værre å værre. å nå må jeg være med på sånn ski kurs til uka gjennom skolen som er obl. akk.. får ta det med ro da, men ønsker bare å sitte stille jeg. huff. ikke lett med en 17 mnd gammel jente hjemme heller. slit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...