Gå til innhold

De vil bare passe henne og "ha henne"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...men de tar seg nesten aldri tid til å komme på besøk så hun blir kjent med dem. Gidder ikke å høre noe på hvordan hun har det, hva vi gjør, hva hun liker og ikke liker.

Det ene settet besteforeldre er veldig opptatt av henne når de sees, de duller og daller med henne og sånn. Men de oppfører seg liksom som om de vet best alt om henne. Og de har helt siden hun var 3 mnd mast om at hun skal få smake på ditt og datt. De er dessuten ikke så gode på dette med sikkerhet. F.eks snudde bestemor seg bort da jenta lå på stellebordet ol. Jeg tenker at om de hadde fått passe henne hjemme hos seg selv så hadde de gjort så mye rart, som å la henne smake på alt mulig hun er for ung til o.l.

Det andre settet besteforeldre er innom en gang i blant, men de er så opptatt av å prate om seg og sitt at de knapt enser den lille jenta som sitter og sender ut det ene nydelige smilet etter det andre ol.....

Men passe henne vil de alle sammen. Lurer fælt på når de kan få begynne å "ha henne litt" som de sier....

Jeg er ikke klar for å la noen passe henne ennå egentlig. Hun er 5 mnd og jeg vet mange lar andre passe mye tidligere, men jeg er ikke klar. Jeg storkoser meg med hvert øyeblikk sammen med henne og savner henne når samboer har vært ute med henne i et par timer. Jeg fullammer ennå og hun spiser veldig dårlig av flaske. Føler dessuten at så lenge de ikke kan gidde og besøke henne litt oftere og bruke litt tid på henne når de er her så hun kjenner dem så kan de heller ikke få passe henne. De er jo nesten fremmede for henne og jeg merker at de forstår overhodet ikke signalene hennes på når hun er sulten, sliten, lei seg eller trøtt. Det virker ikke som om de forstår dette i det hele tatt. Den ene bestemoren sier stadig at nå tror hun barnebarnet kjenner igjen stemmen hennes. Jeg får meg ikke til å svare så mye, men tenker i mitt stille sinn at hvordan i all verden skal hun kunne kjenne igjen en stemme hun hører 1 gang i måneden og knapt nok det....?

Det verste er at de bor så nær oss at de hadde kunnet komme innom mye oftere. Og vi har lagt til rette for det så godt vi kan både ved å be de innom ofte (da kan de som regel ikke) og ved å aldri si nei når de spør om å komme. Har også passet på å stikke innom dem mange ganger når vi kjører forbi. Invitert den bestemoren som er hjemme på dagtid til å være med på både trilleturer og babysvømming...men aldri passer det.....En annen dag og snart er alltid svaret. De fatter liksom ikke hvor fort tida går og hvor mye de allerede har gått glipp av....frustrerende....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere frå bare sid et rett ut at de får ikk epasse før dere er klar til det og før de bruker mer tid på å bli kjent med barnebarnet mens dere er tilstede. Første ungen vår var nesten 2 år før vi lot de ha henne på overnatting uten oss.

Skrevet

Ja, du har rett. Man får nok bare si i fra. Overnatting er det ikke snakk om ennå. Jeg prøvde å forklare dette for det ene settet besteforeldre ved å skrive en hyggelig mail. Men hun tok liksom ikke poenget virket det som. Følte at hun bare tenkte at de må vente til hun blir større, ikke at de må bli kjent med henne. Jeg merker at dette irriterer meg, det er akkurat som de er mer interessert i å vise henne fram til andre enn av å bli kjent med dem. Vi har vært bortreist i en hel måned og de har snakket så varmt om hvor mye de savnet oss mens vi var borte og hvor godt det skulle bli å se oss igjen. Nå har vi vært hjemme i 2 uker og de har ikke kommet innom ennå....

Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Ville ventet til hun var minst 1 år gammel, om ikke mer.

Det med at svigers er 'fjerne'...Om dette kan være til trøst:

Her i gården bor svigers i England, og har sett barnebarnet på snart 3 år 6 ganger (dvs. 6 besøk til oss eller oss til dem tilsammen). De er egentlig greit interesserte, men avstanden og deres alder spiller inn.

Bestemor som bor i Norge, viser ikke så mye interesse...har vel sett barnebarnet 8-10 ganger, kanskje. Det er vondt, men slik er det, rett og slett. Ikke alt man kan 'framtvinge'...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...