junijente fikk julijente Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Vi var på UL på fredag, fikk da konstantert at jeg var 19+0 (har vært litt fram og tilbake, på første UL var ungen for liten til at de kunne si noe sikkert, antakelig unnfanget senere enn beregnet, men alt ser helt bra ut). I det siste har jeg kjent at livmora har vært litt hard, som om den har trukket seg sammen, og det har vært litt småvondt, hjelper å bøye seg litt. Jeg spurte JM om dette, hun mente det hørtes ut som kynnere, men at det var litt tidlig for en førstegangsgravid. Hun mente derfor at det kunne være en urinveisinfeksjon, særlig da jeg la til at jeg var litt lei av at blæra mi enda ikke har noe særlig plass, og at jeg derfor løper på do i ett kjør. Jeg var derfor på legevakta med en urinprøve i går. Prøven viste absolutt ingenting, slo ikke ut på noe av det den kan slå ut på når det er uvi. Legen konkluderte derfor med at det antakelig var kynnere, men hun syntes også at det var tidlig. Er det noen andre som har vært borte i dette? Er vel litt individuelt når kynnere kommer også?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Jeg er også førstgangsfødende og starta med kynnere i uke 17. Har ikke tenkt så masse over at det ikke er normalt, da legen min, som er fødselslege, sa det ikke var noe å bekymre seg for. Så lenge de ikke e rovdne og regelmessige er det bare livmora som trener seg opp til fødselen. Dette er i allefall det jeg har fått hørt..
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Hadde ikke kynnere første gang jeg var gravid, men det kan jo forekomme. Tror mer på at det er livmora som strekker seg, det hadde jeg en del da jeg var førstegangs. Fikk da smerter, som gikk over når jeg bøyde meg framover. Hatt det litt denne gangen og, men ikke så masse.
orkidee* Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Hei. Jeg hadde kynnere fra uke 17 da jeg gikk med førstemann. Det var ingen tvil om at det var det det var så det er klart at det kan være det. Rart at JM ikke trodde at det var kynnere.. er nå gravid med nr 2 og er 27+1 uker og har kun hatt 3-4 kynnere hittil i sv.skapet, så det er nok ikke noe som er "rett eller galt" Håper du ikke blir sterkt plaget av kynnere.. Lykketil
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Alle har kynnere, men man trenger ikke å kjenne de sa min jordmor. Det er livmoren som driver og trener seg opp til fødselen. MEN når jeg leser i boken jeg fikk fra legen står det følgende: Kynnere kan starte når som helst i svangerskapet eller utebli fullstendig. Dette varierer fra kvinne til kvinne, og begge deler er normalt. Vanligvis starter de rundt uke 20...... osv.... Har hørt om førstegangsfødende som har fått kynnere tidligere enn i uke 20 også så tror nok at det sikkert kan være det du har, men jeg er ingen ekspert da...
junijente fikk julijente Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. mars 2008 Takk for svar :-) JM trodde jo det var kynnere, men at det var litt tidlig, så jeg burde få utelukket uvi eller andre årsaker. Siden legen ikke fant noe får jeg slå meg til ro med at det er kynnere. De kan bli ganske vonde, har hatt en del i dag, men det kan vel også ha en sammenheng med husvasken... Merker at det har lettere for å komme om jeg løfter osv, er det normalt? Skal på jobb i morgen, kan bli spennende, jeg er alene og må derfor ta det som kommer av kundebehandling, varesortering osv (jobber i resepsjon og butikk på museum). Får vel si i fra til sjefen at jeg må ta det litt med ro, og håpe det ikke kommer skikkelig akkurat når det er folk innom ;-) Mannen min ble nok litt engstelig, har vært så snill og forståelsesfull i hele kveld, det kan han jo gjerne få fortsette med ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå