Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Oppdaget i går at jeg har fått en hemoride i området vagina, mot anus...Ikke akkurat så veldig delikat nei.. Fikk ikke noe med førstemann..og lurer på om dette forsvinner etterpå?? Noen med erfaringer?? Tror jeg signerer m anonym denne gangen...
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Jeg ble tidlig hoven nedentil. Åreknuter tror jeg det kalles. I begynnelsen kom og gikk det, men nå er det kommet for å bli, og jeg syntes det har blitt værre også de siste dagene. Det varer nok til etter fødselen, men går vekk etter det. Dette er vår 3 som er på vei, og har ikke vært så plaget med det i noen av de andre svangerskapa. Snakket med jm om det, og hun nevnte det hadde noe med muskulaturen nedentil som var for min del nok var slakkere nå enn før. Derfor var det viktig å ta knipe øvelser.hm...ikke hvet jeg.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Ikke alene om det nei damer, her gror det hemorider med størrelse på regnskogen
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Jeg har også fått hemorrider Fikk det etter fødselen forrigegang. Passer på å drikke masse vann og spise fiber for å holde avføringen myk, så blir det forhåpentligvis ikke værre iallefall!
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Har vært plaga med hermorider i alle svangerskapene..:-( Har ikke gått helt over etter jeg fikk forige til jeg ble gravid igjen...Det jeg synes hjelper er å legge en kald våt vaskeklut på rumpehullet etter jeg har vært på do..da trekker blodårene seg sammen.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 kansje et dumt spørsmål, men ka e hemorider? der e mange så skrive om d, dytta de inn igjen og greier, men ka e d?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #8 Skrevet 9. mars 2008 hmmm ok, ane ikkje ka åreknuter e heller, litt fjerne kansje ...men d e alså någe så bule ud, blodårer så buler ud så kan du bare trykka de inn igjen liksom?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #9 Skrevet 9. mars 2008 Du har blodårer i anus...disse kan bli hovne når du har mye hard avføring.Slik at det gjør vondt å gå på do+ at du kan blø litt..tror ikke det går ant å trykka de inn...Hjelper å legge kald klut på..da trekker blodårene seg sammen.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #10 Skrevet 9. mars 2008 Jeg er gravid med nr. 3 og fikk litt hemorider for noen uker siden (i uke 24). Hadde ingen ting med de 2 første. Ble fortvilet og startet umiddelbart med fiberrik kost og mye drikke. I tillegg gjorde jeg mye knipeøvelser hver dag (og har fortsatt med det). Hemoridene forsvant i løpet av en uke. Kanskje jeg bare var heldig men jeg har tro på fiber og knipeøvelser.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2008 #12 Skrevet 9. mars 2008 Hvis man har 1 hemoride, så går det noen ganger ann å dytte den inn igjen. Da vil den trekke seg sammen, uten at man trenger medikamenter. Noen ganger hjelper medikamenter, hvis den ikke trekker seg sammen selv, andre ganger hjelper ikke det heller. Det er viktig med løs avføring, for hemorider kommer ofte av hard avføring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå