Gå til innhold

Slim i avføring (forkjølet gutt 5 mnd 37.8 i feber)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det normalt og "ufarlig" når en gutt på 5 mnd (4 mnd korrigert) har slim i avføringen? Noen ganger er det BARE slim han bæsjer, som ligner på vanlig gult snørr. Er dette normalt når små har feber og er forkjølet?

Var på legevakten igår, så han har ingen infeksjon eller noe.. Men slimet kom såvidt igår, men blitt voldsomt mye mer idag...

Takk for svar!:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan svare??:-)

Gjest dagdrømmer
Skrevet

junior (2mnd) hadde nettopp rs, en forkjølelse som kjennetegnes bl a av seigt slim. Det slimet han hostet opp, svelget han ned og det kom ut i bleien. Men det høres voldsomt ut å bæsje bare slim, da... følg med litt på hvordan han puster, det er ikke bra med mye slim i så små luftveier.

Hva betyr forresten "4 mnd korrigert"?

god bedring:)

Skrevet

Takk for svar dagdrømmer! På legevakten igår sa dem at det hadde ikke kommet i lungen hans, men at det bare var veldig mye slim i de øvre luftveiene. Pusten er litt surklete, men det var vist ikke noe farlig mente dem..

Får følge litt med! Syns også det var så rart, splæsja skikkelig i bleia, var SIKKER på at det var masse bæsj, men var bare masse snørrlignende slim!

Han er 5 uker fortidlig født, så han er da regnet ut fra da han SKULLE vært født, 4 mnd og ikke 5. hehe:-)

Skrevet

Det kan være tegn på diaré, som igjen kan skyldes infeksjon eller at han har fått i seg noe han ikke tåler gjennom MM. Vår gutt hadde slik avføring, vi fikk konstatert at hnn har melkeallergi. Men da ville du sikkert sett flere tegn... Gulper/sprutgulper han mye?

Skrevet

Han har ikke diarè...Men bæsjer opp til 6 ganger daglig. Pleier bare å bæsje max 1 gang om dagen. Han får bare mme...

Nå har feberen gått opp til 38.0 å han er helt slått ut..Sikler og bare ligger som ett slakt på brystet mitt...Så ga en paracet, så får se om han klarer og sove..Blir han ikke bedre i løpet av morgendagen får vi ringe legen...

Skrevet

dattern min bæsjet også slim forrige gang hun var forkjølet, vi var hos legen og hun hadde et forkjølelsevirus. Babyer får veldig ofte litt fart på magen når de har infeksjon i kroppen, det er veldig vanlig.

HI, det er helt normalt at feberen stiger på kvelden, og på små babyer regnes det ikke som feber før den er passert 38 grader, man skal helst ikke gi paracet før den er passert 39. skulle ikke sønnen din bli bedre kan du ringe legevakten, husk å lufte han, ha bare på body, og legg på kalde kluter.

lykke til:)

Skrevet

På legevakten sa dem det var feber hvis det var over 37.5 :-S

Å at vi skulle gi paracet om han hadde fra 38 og oppover.. Derfor vi gjorde det nå! Så nå svetter han fælt stakkar...så har bare på han body og strømpebokse med ett tynt pledd (kjølig på rommet hans). Inne hos han

jevnlig og kjenner på han...

Ga han ett bad etter jeg målte tempen på han..Virket som han syns det var godt!

Har lagt en bærebag vi har under beina på sengen hans så han får puste godt siden han er så tett... Så får håpe han er bedre i morgen, hvis ikke ringer vi legen.. Ikke noe morro dette her:-(

Takk for svar !

Skrevet

Var ikke meningen å være anonym nå.. hehe:-)

Skrevet

Legevakten sier mye forskjellig, men veldig viktig å ikke ha på for mye klær. Har aldri fått "lov" å gi paracet får den har nærmet seg 39 på kvelden, noe annet er på dagen. Jobber selv på barneavd, så litt kunnskap har jeg:)

Skrevet

Jøss! Så bra du fikk informert meg riktig da:-) Er body og strømpebukse +teppe i kjølig rom for mye klær?

Uff.. Han har aldri vært syk før, som du sikkert skjønner... så lurer på en del:-)

Skrevet

ja, du kan ta av strømpebuksen, han kan virke kald på huden, men hode er sikkert veldig varmt, du kan evt legge på kalde kluter på pannen og i nakken, viktig at han får i seg drikke, nå jobber kroppen hans mye får å få ned temperaturen. trenger heller ikke teppe.

Er ikke noe koselig når disse små er syke,og absolutt ikke når det er første gangen.

God bedring til gutten din

Skrevet

Tusen takk for hjelpen anonym! Da gjør jeg det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...