Junijenta - gifteklar:) Skrevet 10. mars 2008 #2 Skrevet 10. mars 2008 Hei! Har du tenkt til å bruke de? Jeg ringte de i dag så hvis de har tid den dagen jeg skal gifte meg så tror jeg at jeg skal gå får de. De som jobber der er visst freelansere eller hva det nå heter og de jobber på tv o lign. Så tror de er dyktige. Det jeg synes virker veldig bra er at de kommer hjem til deg og fikser så man slipper og stresse til frisørsalongen, de setter på løsvipper og hår evnt. og prøvetimene er inni prisen. Der jeg egentlig hadde tenkt måtte jeg betale for prøvetime i tillegg og det var 1100kr i timen. Aldri hørt om de før da så hadde vært kjekt og hørt fra noen som har erfaring fra de.
Maritbrud Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. mars 2008 Hei Jeg har bare mailet med de så langt. I dag etter jobb lette jeg leeeenge etter lokalene deres på Yongstorget (slik det står på hjemmesiden) Traff til slutt på en mann som fortalte at de hadde flyttet ut derfra for noen måneder siden. De har altså ikke oppdatert websiden på lenge. Dette synes jeg lukter litt useriøst (men det er bare min mening). Jeg har sendt ny mail nå med flere spm. Bl.a. hvor de da foretar prøvetimen når de ikke lenger har egne lokaler, og om jeg kan få se bilder av andre bruder de har stylet. Tviler ikke på at de er flinke, men vil være sikker på at det er et seriøst firma. Vil jo ikke risikere at den artisten man har booket f.eks blir syk, og så klarer ikke firmaet å stille med vikar e.l. kjipe situasjoner. Kan vi ikke begge to poste våre opplysninger og svar fra de her på denne tråden? Evt send meg en pm :-)
Maritbrud Skrevet 10. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. mars 2008 En ting til. Hun skrev i mailen til meg at brudemakeup+hår inkl. prøvetime koster 4400,- ... det står 3900,- på hjemmesiden.
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Hm..Merkelig. Jeg snakket med henne idag og da sa hun at makeup kostet 1900 inkl prøvetime og da sa jeg at jeg ønsket hår også og at det sto 3900kr på hjemmesiden og det bekreftet hun at var riktig. Ang prøvetime så kunne det foregå hjemme eller en hudpleiesalong på majorstuen som heter elysium hud. Når jeg snakket med henne så fikk jeg et godt inntrykk egentlig og hun skulle ringe meg tilbake imorgen ang om hun hadde noen til å ordne hår og make up den dagen. Jeg spurte om en del ting som hun svarte på så det virket som hun hadde god greie på hår og make up. Men blir litt i tvil når du forteller. Kan du ikke sende mail eller ringe og spørre ang prisen? og si hva som står på nettet? Høre hva de svarer da?
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Du hadde et veldig godt poeng angående sykdom. Tror jeg hadde fått fullstendig panikk hvis det hadde skjedd. Ikke akkurat denne dagen jeg ønsker å ordne hår og sminke selv. Hvis hun ringer meg imorgen så skal jeg spørre om det. De bør igrunn kunne forsikre oss om at det kommer noen uansett. Hva fikk du til svar angående bilder av andre de har stylet? Når skal du gifte deg? Jeg skal gifte meg 24.mai..
Maritbrud Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. mars 2008 Hei Junijenta :-) Jeg har ikke fått svar enda, men jeg sendte mailen i går ettermiddag så jeg regner med hun svarer i løpet av dagen i dag. Var det Trude du snakket med? Jeg skal gifte meg 31 mai. Jeg må desverre si at jeg ble enda mer skeptisk nå som jeg hørte at de sier de kan ta prøvetime på Elysium. Denne salongen ligger i Sorgenfri gt. på Majorstua. Jeg har vært der og var absolutt ikke fornøyd. Hverken med hudpleien der, negldesign eller servicen. Hvis jeg i det hele tatt skal bruke de tar jeg nok prøvetimen hjemme i så fall. Legger inn ny post når jeg har fått svar. ...veldig merkelig at vi har fått to forskjelluge priser....
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 11. mars 2008 #8 Skrevet 11. mars 2008 Hei Jeg husker faktisk ikke hva hun presenterte seg som men regner med at det var Trude. Hun skulle ringe meg idag så da får jeg høre litt bedre etter.. Det med prisen så kan det bare være at hun husker feil?! For jeg så at den pakken som også inkluderte brudgom kostet 4400. Jeg skal iallefall spørre hva de gjør ved evnt. sykdom. Jeg har sendt mail til en annen også makeupandstyling.net så får jeg se. Virker kanskje litt mer seriøs?
Maritbrud Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. mars 2008 Hei igjen Jeg har også sett på nettsiden til hun som har makeupandstyling. Kan du ikke si i fra når du har hørt fra henne. Jeg vurderte å ta kontakt, men ut fra nettsiden oppfattet jeg det som at hun drev enkelmannsforetak, og hvis hun driver helt alene er jo risikoen for no-show ved sykdom veldig reell.
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 11. mars 2008 #10 Skrevet 11. mars 2008 Jeg skal gi beskjed:) Tenkte jeg skulle ringe henne etterpå. Og blant annet spørre ang sykdom. Vil tro hun har andre kontakter.
Maritbrud Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 11. mars 2008 Jeg tror nok hun har lest mailen min feil ja, for jeg har skrevet at jeg trenger makeup og hår for meg og min forlover. Hun har sikkert lest det som forloved. Siden du har fått pris på 3900,- og det også står på nettsiden regner jeg med at det er rett.
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 11. mars 2008 #12 Skrevet 11. mars 2008 Ringte hun som driver makeupandstyling.net nå. Hun virket veldig hyggelig. Hun har tilgang på lokale på lindeberg. Tok 2900kr for makeup og hår. Og da fikk man med litt sminke til kvelden. Hun bruker dior sminke og et annet merke som jeg ikke husker. Hun kom også hjem og prøvetime var inkludert i prisen. Spurte ang. sykdom og da sa hun at det ikke var noe problem siden hun jobbet sammen med makeupskolen (mener det het det) så jeg ville ikke oppleve og stå der uten noen til å fikse hår og makeup. Spurte også om hun hadde hatt mange slike oppdrag og hun sa hun hadde hatt noen og skulle nå ha 4stk i løpet av 2 mnd. Synes det virket veldig greit. Og jeg vil tro at hun synes det er viktig å gjøre en god jobb pga ryktet sitt. Men jeg klarer ikke å bestemme meg, men tror kanskje hun er bedre enn makeupbyrået?!
Maritbrud Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 11. mars 2008 Ok, jeg skal vente til jeg får svar fra makeupbyrået. Og deretter tar jeg også kontakt med Makeupandstyling. Spurte du om hun hadde en større portofilo enn de bildene hun har på nettsiden sin?` :-)
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 11. mars 2008 #14 Skrevet 11. mars 2008 Nei det glemte jeg. tror vel at hun driver mest med andre typer stylinger men tror jeg kan bli fornøyd. Er jo også prøvetime. Er ikke lett å bestemme seg. Får se om makeupbyrået husker og ringe meg.
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 11. mars 2008 #15 Skrevet 11. mars 2008 Trude fra makeupbyrået ringte meg og de hadde kun makeupartist ledig den dagen jeg skal gifte meg. De har kun 2 frisører. Så da er ikke det noe alternativ for meg iallefall.
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 11. mars 2008 #16 Skrevet 11. mars 2008 Herregud nå skriver jeg mye:) Men blir jo så i tvil. Hun på makupandstyle er vel ikke utdannet frisør...Så da lurer jeg litt angående det. Artistina på Frogner er utdannet frisør og makeup og de tar 4000.
Maritbrud Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #17 Skrevet 11. mars 2008 Jeg tror også jeg har slått fra meg Makeupbyrået. Har ikke rukket å ringe makeupandstyling.net i dag. Blir å gjøre det i morgen. Er det 4000,- for hår og makeup inkl. prøvetime til brud på Artistina? Min forlover skal også få satt opp håret og lagt makeup, men hun trenger ikke prøvetime. Skal din forlover også det?
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 11. mars 2008 #18 Skrevet 11. mars 2008 Ja fikk beskjed om 4000. Mulig det er billigere hvis du gjør det i salongen. Nei forloveren min har kort hår så hun ønsket og ordne seg selv:) Hvor viktig tror du det er at de er utdannet frisører? Jeg kommer ikke til å klare og bestemme meg jeg...he he..
Maritbrud Skrevet 11. mars 2008 Forfatter #19 Skrevet 11. mars 2008 Jeg skjønner hav du mener...jeg er kjempeusikker nå jeg også... har fullstending beslutningsvegring ;-) Tenkte jeg skulle dra innom Artistina i dag etter jobb og ta en titt. Snakket med de på tlf nå. Hun sa 4000,- for hår og makeup til brud inkl. prøvetime. I de 4000,- var det også innkludert en minimanikyr. Hår til forlover ca. 750,- og makeup ca. 450,- De er 2 ferdigutdannede frisører som begge også er makeupartister, og så er det negldesignere der. Hun jeg snakket med er negldesigner , men også utdannet makeupartist. De åpner egentlig 10, men kunne åpne tidligere dersom det var behov for det på bryllupsdagen. De hadde hudpleiekabinett som man kunne bruke til å kle på seg brudekjolen i. Nå kan det jo hende at du allerede har fått all denne infoen når du snakket med de, men jeg tenkte jeg kunne legge det ut her likevel :-) Kan legge inn en post i kveld når jeg har vært og sett på salongen.
Maritbrud Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #20 Skrevet 13. mars 2008 Hei Beklager det har tatt litt tid med svar. Jeg var på Artistina på tirsdag. Det virket som en helt grei salong. De bruker Id- Bare Minerals og Glo-Minerals makeup. Hun fortalte at Bertine Zetlitz var kunde der....ikke at det har noe å si egentlig. Jeg spurte hva de gjorde hvis sykdom på dagen. Hun sa hun hadde ikke opplevd det til nå, og dersom hun ble så syk at hun ikke klarte å komme seg ut av senga så kjente de mange frisører og makeupartister så da fikk de noen andre til å komme til salongen, eller at brud og folge dro til en annen salong. Jeg booket meg inn, og blir nok å ta prøvetime ganske snart. Så dersom jeg ikke er fornøyd har jeg tid å finne noe annet. Frisøren/makeup artisten jeg snakket med er utdannet fra NISS (bra skole), men jeg synes det var litt rart at de ikke hadde noen bilder/portfolio som hun kunne vise meg. Hvordan går det med deg? Funnet ut av noe?
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 13. mars 2008 #21 Skrevet 13. mars 2008 Hei! Jeg bestilte der igår hos ei som heter Evelyn. Så jeg håper det blir bra:) Skal ha prøvetime 10.mai. Er veldig interessert å høre om du ble fornøyd etter prøvetimen eller ikke? Hvor mye kostet det? Jeg skal betale 4000kr og da kommer hun hjem til meg.
Maritbrud Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #22 Skrevet 13. mars 2008 Hei Du bestilte hos Artistina? Da må det jo være samme jenta som jeg har bestilt hos. De er bare to frisører der, og hun ene het Anne Grethe og hadde fri på min bryllupsdag. Jeg hadde ikke oppfattet at de kunne komme hjem til deg på bryllupsdagen. Trodde de bare jobbet i salongen. Jeg husker ikke prisen i hodet nå, har det på en lapp hjemme. Synes du ikke å ha prøvetime så sent som 10 mai er litt risky? Hva hvis du ikke blir fornøyd...hvor lang tid har du da til å finne et annet alternativ?
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 13. mars 2008 #23 Skrevet 13. mars 2008 Hei hei.. Ja jeg bestilte der jeg også. Har heller ikke hørt noe mer fra hun med mekeupand style så. Føler at dette er tryggere. Jeg tror jeg tar sjansen på å ha prøvetimen så sent som 2 uker før. Regner med at de gjør alt de kan for at jeg skal bli fornøyd + at jeg har hørt om ei annen ei som har vært fornøyd. Tenker litt på at det kanskje er greit at det ikke er så lenge til bryllupet når jeg har prøvetime med tanke på at frisøren kan ha det vi avtalte "friskt" i minne.. De kommer dit jeg er. Spurte om det. Det skal bli deilig å slippe å stresse. Hvis du kun tar prøvetimen så koster det 1500-synes det var dyrt så jeg må være fornøyd..hehe.. Når har du tenkt å ta prøvetime og har du funnet ut hva slags frisyre? Jeg sliter litt med å finne det:(
Maritbrud Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #24 Skrevet 13. mars 2008 Jeg har en "inspirasjonsbok" jeg begynte å lime inn bilder i av alt mulig til bryllupet når han fridde så jeg har en ganske klar formening om hvordan både hår og sminke skal være. Vet hvilken stil jeg vil ha, også må jo "artisten" tilpasse det til meg. Jeg tar nok prøvetime i løpet av første del av april, og så satser jeg på å være i salong fremfor hjemme. De fleste bildene jeg har funnet er gjennom å google. Har du langt eller kort hår? Kanskje vi skulle ha møttes og utveksla ideer...? :-)
Junijenta - gifteklar:) Skrevet 14. mars 2008 #25 Skrevet 14. mars 2008 Det var smart å ha en inspirasjonsbok!!! Jeg har "langt" hår. Til litt ned på ryggen. Gleder meg til å bli sminket - aldri gjort det før:) Det hadde vært veldig hyggelig å møttes. Er en fordel å få litt ideer utenifra synes jeg. Hvor i Oslo bor du? vi bor på Kjelsås og jeg synes det er deilig å slippe å dra til frogner og hjem igjen. Kirken ligger rett ved der vi bor. Regner med at hun tar med seg alt av utstyr hun trenger så det blir like fint selvom jeg ikke er i salongen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå