Gå til innhold

Liten oppdatering fra gravid i uke 33.


Deidei

Anbefalte innlegg

Da var jeg hjemme fra sykehuset. Litt hektisk helg kan man si. Jeg har hatt endel hodepine og synsforstyrrelser den siste uken. Er på sykehuset til UL hver 3 uke for å sjekke vekst. Jeg hadde sv.forgiftning med første barnet for 11 år siden. Så de passer godt på nå. Så de tok hodepinen min alvorlig. Legevakt sendte meg til sykehuset lørdag kveld med mistanker om sv.forgiftning.. Så der har vi vært i natt.. tatt en masse prøver. Men heldigvis var alt helt topp i magen. Lillegutt har det kjempefint og sparker og vokser fint.. Alle blodprøver, urinprøver og blodtrykk var helt fint. Fikk beskjed om at jeg hadde mest sannsynligvis hatt et migreneanfall. Jeg sliter til vanlig med migrene ofte, men kjente ikke igjen smertene nå. Men har blitt satt på blodfortynnende sprøyter som skal taes hver dag fram til fødsel og 6 uker etterpå som en forbyggende behandlig for evt blodpropp (som en lege mente jeg kunne ha.. ).

Nå skal jeg ruge på så langt det lar seg gjøre, og håper jeg kan gå så nærme terminen som mulig.. og at svangerskapsforgiftningen holder seg unna for min del....

Så neste gang jeg skal på fødeavdelingen er når lillgutt vil ut.. (håper jeg)........

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at de følger deg skikkelig opp ift sv.sk.forgiftningen. Og godt at lillegutt vokser som han skal!

Hvordan har migrene anfallene vært i sv.skapet? Har nemlig ei venninne som sier at det er da hun har minst anfall, og godt er jo det.

 

Lykke til videre i ruginga :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg ganske rolig egentlig siden jeg vet de passer på alt av prøver hele tiden. Hadde jeg visst at de var såå påpasselige så hadde det nok ikke gått 11 år mellom nr 1 og 2.. hehe.. Men, lillegutt får nok ei stolt og flink storesøster.

Migrenen har vært veldig aktiv de første 6 mnd. Jeg hadde migrene omtrent 1 gang i uka en periode..(rundt 4 og 5 mnd). Så roet det seg litt.. Ble sånn ca hver 3 uke.. Men etter 6 mnd roet det seg helt.. så det kan gå mange uker mellom.... Og siden jeg ikke får lov å ta noen medisiner. Måtte tidlig i sv.skapet til en legevakt pga migrenen. Han skrev ut Imigran Radis til meg.. jeg tok jo de siden han sa det var trygt. Men fastlegen min sa NEI!!! Så jeg måtte klare meg med paracet (noe som ikke virker i det hele tatt), men nå etter alle disse sprøytene så får jeg ikke ta noenting.. Var nok derfor jeg ikke kjente igjen migrenen når den kom og gjorde meg urolig..

Hvis venninnen din har mindre anfall nå under sv.skap så er hun heldig. Hører om mange som har det sånn.. Jeg håpet jo det skulle lette endel hos meg også, men det gikk motsatt vei.. uheldigvis. Men jeg har kommet meg igjennom ganske greit.. nå er det liksom bare siste innspurten, så det får komme så mye det bare vil.. hehe.. Lillegutt skal ut om ikke så lenge... Det nærmer seg april med store skritt for alle oss,så nå starter spenningen også...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...