Darth Vader Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Det er sent. Men ikke nødvendigvis farlig sent. Skjønt - jeg ville vel tatt en tur innom legen hvis ungen ikke gikk når han var 18 mnd.
BettyBoob Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 er vel litt sent, men innenfor normalen er jo så mangt
Sentralstøvsugeren Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. mars 2008 Vet noen når grensen for "normalen" er?
lengter daler ned i skjul... Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 går selv: gjennomsnitt: 12 mnd, variasjon:9-17 mnd. dette står i boken forstå barnet ditt 0-2 år.
Sentralstøvsugeren Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. mars 2008 Ok. Er litt bekymret for han, og jeg tror mamman og begynner å bli det....
Darth Vader Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 Jeg ville ha fått han sjekket. Hvis ingenting er galt så er det jo bare å vente litt til - hvis noe er galt så er det alltid best å finne det ut så snart som mulig.
Sentralstøvsugeren Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. mars 2008 Ja, jeg håper HS fanger det opp snart! Mor vil liksom ikke si rett ut at hun er bekymret, men nevner ofte at han ikke går enda.....føler det er et hint om bekymring....
Sylteflesk Skrevet 9. mars 2008 #9 Skrevet 9. mars 2008 Er han for tidlig født? Har han vært treg med andre ting motorisk? Reiser han seg opp og går inntil møbler, etter gåvogn osv, eller når voksne holder ham i hendene? Jenta mi er 6 uker prematur, 16 mnd nå og går ikke selv, men har gått langsmed møblene i 3 mnd. Fysioterapeuten hennes mener det ikke noe problem før etter 20 mnd. Hun har ikke vært tidlig ute med noe motorisk, selv når man trekker fra de ukene hun er født for tidlig. Jeg har aldri vært bekymret, hun gjør ting i sitt eget tempo.
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #10 Skrevet 9. mars 2008 Hadde det ikke vært bedre om mamman til gutten hadde sagt det rett ut til HS istedenfor å hinte? Mener om hun er så bekymra?
Fire småtroll Skrevet 9. mars 2008 #11 Skrevet 9. mars 2008 Kjenner ei jente som var sen pga en skade i armen, hun var derfor sen med å krabbe og å komme seg opp på to.. Hun fikk henvisning til fysioterapeut da hun var 17 mnd. Der øvde de teknikker, styrke og balanse, tok ikke lang tid før hun gikk!
sarahrara Skrevet 9. mars 2008 #12 Skrevet 9. mars 2008 Det er litt sent, men ikke værre enn at jeg hadde tatt ham med til helsestasjonen - gjennom helsestasjonen får man oppfølging av fysioterapeut for slike saker som bekymring ang motorikken til barna. Datteren min er prematur (født i uke 32) og jeg ville bare at fysioterapeuten skulle se om alt var iorden med det motoriske siden hun sjanglet litt da hun begynte å gå (hun gikk 14 dager før 1årsdagen, men hadde en kort krypeperiode som varte bare en mnd) og jeg lurte på om det kunne ha noe med at hun var prematur å gjøre. Fysio sa at det kunne ha noe med den korte krypeperioden og at hun skulle følge henne opp en stund i barnehagen - og etter en stund så fysio at dette utbedret seg og sjanglingen avtok og det ble konstatert at det ikke var noe fare med motorikken. For meg som mor var det betryggende å få sjekket datteren av fagfolk, og også at datteren fikk oppfølging selv i en sak som ikke var så alvorlig.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 10. mars 2008 #13 Skrevet 10. mars 2008 Tulla her i huset gikk da hun var 19 måneder. Nå er hun 21 måneder løper så ikke stress kommer når ungen selv er klar for det =0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå