Gjest Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Jeg går på P piller og har nettopp hatt mensen i 5 dager.. Er på 5 pille på nytt brett nå.. Men i hele går var jeg kvalm og svimmel, og idag har jeg til og med kastet opp.. Har sånn rar følelse.. Det er jo mange som har hatt mensen men som har vært gravid.. Jeg lurer kanskje på om jeg er det! Fra jeg startet på nåværende pille brett var det en dag jeg glemte å ta pille og de andre dagene har jeg tatt de til forskjellige tider... har bare vært litt glemsk. Jeg startet til og med 1 dag for tidlig på brettet! Kan jeg være gravid?? Da jeg hadde mensen hadde jeg litt annerledes menssmerter...
Villemo&Pjokken Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Det første du bør gjøre er å slutte på p-pillen Og ja, det kan selvfølgelig hende at du er gravid, for ingenting er 100% sikkert. Så får du se om du vil vente noen dager og se an hvordan du føler deg og ta en test, eller prøve å ta en test med en gang. Men hvis du er gravid, og nettopp har blitt det så er det ikke sikkert det vises på graviditetstesten ennå, så du bør uansett la være å ta p-piller fram til du får mensen neste gang. Det kan jo selvfølgelig bare være at du holder på å bli syk også da.. Lykke til!
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Jeg skal til legen imorra. Jeg kan jo be han om å ta en blod prøve.. Kan man se det lettere da?
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Ta en test! Det er det eneste som kan gi deg sikkert svar. Og dersom du tester positivt så slutt på pilla med en gang! Kan også bare være omgansjuken eller noe slikt på gang for det går visst om dagen.. Lykke til!
Villemo&Pjokken Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Be han ta både prøver av blod og urin, men om det er veldig tidlig ennå, vet jeg ikke hvor godt det vil vises. På blodet er det kanskje enklere å få svar, men jeg er slett ikke sikker. Du får snakke med legen om det + slutt på pilla med en gang, det er skadelig for ungen hvis det viser seg at du er gravid =)
Trulte76 Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 omgangsyka går jo også disse tider..kanskje det du har fått?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå