kaffeplante Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 jeg trener ikke nå og lurer på om det å starte å svømme 4-5 ganger i uka er positivt eller negativt med tanke på en graviditet????Jeg har en del kilo for mye rundt magen....men komme i form er hovedgrunnen til at jeg ønsker å starte å trene....kan man svømme 5 ganger i uka når man har blitt gravid?Spesielt i starten jeg tenker på???? håper noen som har peiling kan svare meg....
mia engel&fia frøken Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 jeg har svømt gjerne en dag i uken, syntes det er utrolig behagelig måte å bruke kroppen på. kunne ikke svømme en periode jeg hadde blødninger.men er alt ok så er det bare sunn bevegelse
kaffeplante Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2008 så du tror ikke at det vil bli en så stor forandring for kroppen at jeg da vil få problemer med å bli gravid???? hadde nemlig HELLP-syndrom i uke 26 sist gang og det å være i god fysisk formm og ikke være overvektig er viktige faktorer for å forebygge... Andre??
Babyønske �� Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Det å trene og være i form vil vel alltid være positivt i forhold til både prøving og når man er gravid. Jo mer man er vant til å trene jo mer kan man trene under graviditet også. Så tror du bare kan begynne å trene, og skulle du bli gravid så vurderer du det derifra i forhold til form og overskudd. Jeg har et lite eksempel fra meg selv, går ikke ut på graviditet, men kluss i syklus. For ett år siden sluttet jeg i jobben min som gikk ut på å stå og gå hele tiden(butikk), og jeg fikk en langt roligere hverdag. Har aldri hatt problemer med vekt eller syklus, men etter dette gikk det ikke lang tid før vekta økte og syklusen begynte å tulle. Dette har pågått helt til nylig. I januar begynte jeg å gjøre ting for virkelig å få dette på riktig kjøl igjen, spes. syklusen. Så jeg har begynt å gå tur, 1 time 3-4 dager i uka. I tillegg har jeg tatt vitaminer og urtetilskudd som skal hjelpe på hormonbalansen. Og min siste syklus var den første normale på 9 mnd. Og jeg er sikker på at kombinasjonen mosjon og vitaminer er det som har hjulpet meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå