Gå til innhold

Ortodent smokken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring? Vil gjerne at babyen skal begynne med smokk denne gangen her (om sugebehovet er like stort som forrige barn sitt) og jeg vurderer Ortodent.. Den skal være veldig bra! Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi prøvde med den da jenta vår var 2 år. Da ville hun ikke ha den. Går sikkert fint dersom du begynner med den med en gang.

Skrevet

du bør prøve den først, ja..

vi prøvde den etter å ha introdusert sara for de vanlige smokkene, og hun forsto ikke helt greia med de ort.smokkene!

Skrevet

Ikke vær så negativius da dere! Hehe:D

Jeg får kjøpe en av hver da.. Hm, en av hver. Hvilken er favoritt smokken da?

Skrevet

Vi prøvde ortodent fra starten og det gikk ikke i det heletatt. Prøvde og prøvde og trodde ikke ungen ville ha smokk ... så prøvde vi en annen type og den satt "som støpt".

Har prøvd igjen med ortodenten senere også, men han skjønner ikke greia, for det er ingenting å suge på. Den ligger bare der mellom leppene og gjør ingenting ;-)

Skrevet

hvor lenge har du vært preggers nå? 2 år? høhø

Skrevet

Det virker ihvertfall sånn! Hvorfor i huleste skal jeg være gravid så mye lenger enn alle andre da!??!?! Dårlig gjort.

Skrevet

ok..overtid da?

lykke til med klekkinga

Skrevet

Prøvde den først, men hun klarte ikke suge å den, de på barsel sa at de ikke hadde vært orte mer enn et par unger som har klart å suge på dem...virker ikke særlig behagelig. Minsta ville ikke ha noen smokker hun...kun pupp og totten sin da...slutta med totten da hun var 6 mnd..

Skrevet

Vi prøvde den da snuppa var ca 2 uker, men hun bare lagde grimaser og spyttet den ut igjen. Prøvde og prøvde, men nei...

Skrevet

Prøvde den da gutten var 1 uke, men nei, den ble spytta fort ut igjen. Nuk sin smokk satt som støpt her.

Skrevet

her er det ogaå kun nuk-smokker som gjelder...

Nytter ikke å få henne til å ta noe annet (2år).

Skrevet

Men i alle dager da! Er det INGEN unger som tar den smokken?`:-O

Hehe.. Nuk ja *noterer*

Skrevet

bruker den med god erfaring!

Skrevet

De orto smokkene kan være greie å leke med til tider, men virker ikke som om Tulla får skikkelig tak i dem.

Skrevet

Prøvde å gi han den da vi lå på barsel - men ikke snakk om at han ville ha den. Ga han Mam smokk etterpå, og den tok han med en gang.

Skrevet

Skal bli spennende å se da, om lille her vil ha den! I følge statistikken her inne så skal h*n jo ikke det ;-)

Skrevet

Jeg kjenner faktisk ingen som har fått barnet til å ta den smokken jeg:) Har spurt alle jeg kjenner. Min venninne prøvde til sin straks ammingen var i rute og det virket nesten som smokken dyttet tungen til babyen bakover og da er han jo nødt til å få litt kvelingsfornemmelser eller?

Prøvde å få min til å ta den da han var rundt året, men nei da, klin umulig!!

Skrevet

Du kan jo prøve skånesmokken. Selges på apotek og barneutstyrforretninger. Skal også være mye bedre for tennene, men har en normal sugedel som ungene får tak i =)

Den er litt tynn, og har "hakk" til tennene.

Skrevet

min lille vil ikke ha den:-) Han brukte en vanlig smokk et par uker før vi kjøpte den da, og han skjønner den ikke! Får ikke tak, den havner for langt ut. I dag fikk jeg høre av sambo at han hadde brukt den i 10 min...det er ny rekord:-) Så her i gården går det i mam-smokk

Skrevet

Takk for tips "tutta&gutta" :)

Merkelig at ingen barn vil ha den, lurer på hvordan de har funnet ut at den er så mye bedre da, hehe!

Skrevet

jeg prøvde å gi min datter den når hun var bare 1,5mnd.. Spyttet den fort ut gitt! men andre smokker er topp!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...