freebird Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Det har vært mye fram-og-tilbake med biomor i de årene jeg har kjent henne. Siden nyttår har vi kommet inn i den bisarre settingen at biomor kun vil kommunisere med meg (som er stemor), ikke med barnefaren!! I romjula hadde moren en krangel med et av barna hvor mor sa en omtrent utilgivelig ting til barnet. Barnet ringte far, han fikk høre hva som hadde skjedd og ringte så moren. Han var helt rolig, men streng (jeg var rett ved siden av) men moren sa bare "Jeg vil ikke snakke med deg når du skriker sånn" og la på. Mannen min ble da sint og sendte en sms hvor han skrev at hun var egositisk som sa sånne ting til barnet. Biomor sier nå at siden min mann var så ondsinnet mot henne vil hun ikke snakke med ham lenger og at han bare skriker til henne. Jeg har hatt flere laaange samtaler med henne og forsøkt å få henne til se sin egen urimelighet, men det går bare ikke igjennom. Det rare er at hun godtar omtrent alt fra meg, jeg kan si "Nå er du barnslig og urimelig", men hun blir ikke sint på meg. Vi fortsetter å snakke sammen, hun bare poengterer at hun ikke er enig med meg. Men det faktum at min mann sa "Du er egoistisk" er utilgivelig og rettferdiggjør at hun nekter å kommunisere. Jeg har listet opp flere eksempler for henne hvor hun har laget problemer eller såret min mann, men det virker som hun ikke evner å se lenger enn sin egen nesetipp. Hun sier rett ut at om min mann kommer til henne og beklager det han sa så er alt bra igjen. (hun har aldri kommet til ham og beklaget ting hun har sag til ham, for å si det sånn...) Jeg har sagt til henne at hun må faktisk forholde seg til barnefaren så lenge barna er i live, det er ikke til å komme unna. Hun kan ikke bestemme over barna sin halvdel av tiden og så overlate den andre halvdelen til far, enkelte ting som ferie og større valg for barna krever kommunikasjon. Hennes løsning da er at hun og jeg prater sammen og at jeg kan oppsummere til min mann etterpå. Han er naturligvis ikke fornøyd med dette i det hele tatt, det er jo hans barn og han skal være den som tar avgjørelser for dem og ikke jeg. Biomor har hatt store problemer med sitt privatliv de siste årene, hun har forlatt en alkoholisert fyr og blitt dumpa to ganger etter det. Det virker på meg som om hun tilegner barnefaren en del av de problemene hun har hatt med andre menn og at han nå får ungjelde... Mannen min har flere ganger de siste årene sagt at han vil kalle henne inn til familievernkontoret(fvk), men vegret seg pga de ekstra problemene det vil skape for barna. Men han er nå på nippet til å gjøre det og fortelle barna hvordan moren deres har fremprovosert dette ved å ikke samarbeide. Jeg tror selv at en runde hos fvk kunne vært bra, da ville vi kunne lage en fast avtale signert av begge, ikke en haug med muntlige avtaler som blir brutt når biomor føler for det. Men jeg er også redd for hva barna vil sitte igjen med av såre følelser etter noe sånt, selv om jeg har god styring på hva og hvordan min mann snakker til barna så vet jeg fra tidligere at biomor snakker særdeles ukritisk om voksne problemstillinger til barna og at hun kan si ting som "Pappa er slem mot meg" når de er uenige om ting osv... Jeg er også redd for hva biomor kan finne på av djevelskap mot oss, mannen min er selvstendig næringsdrivende og jeg ser ikke bort fra at hun vil tipse skattemyndighetene om å sjekke bedriften hans osv. Noen her som har opplevd dette? Sukk, det skal ikke være lett det her... Måtte bare lufte tankene litt.
januarsurprise Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Man trenger ikke involvere barna i at man går og får rådgivning på familievernkontoret. Min mann og hans ex gjør det, og detfungerer kjempefint. Neste gang skal både min mann og jeg og barnas mor og nye stefar dit alle sammen.. Kommunikasjon er fint Hvis mannen din ikke jobber mye svart og roter med regnskapet har han vel ingenting å skjule uansett .... ??
Attpåklatten :-)™ Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Signerer sistemann79. Familievernkontoret kan være et fint sted for kommunikasjonen mellom de voksne parter, men man trenger da absolutt ikke fortelle barna at det er pga at moren er vanskelig! Da er man jo like barnslig og dum selv synes jeg..... Og at det er noe problem om skattemyndighetene begynner å rote i regnskapet, så er vel ikke det noe problem så lenge han har ren samvittighet;-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå