Gå til innhold

Vekta til babyen - babyverden.no og barnimagen.com har stor forskjell....


Allerførstegang

Anbefalte innlegg

... hvorfor varierer det sånn på disse to sidene?

 

Jeg er nå i min 35. uke og ifølge min side her inne på BIM veier babyen nå ca. 1900 gram. Når jeg går inn på babyverden.no og sjekker tabellen uke for uke der står det på 34 uker (fra 34 uker og 0 dager til 34 uker og 6 dager - altså den 35. uka) står det at babyen veier ca. 2300 gram.

 

Det er jo en forskjell på nesten et halvt kilo - og det er jo igrunnen relativt mye med tanke på at det bare er snakk om et par kilo i utgangspunktet...

 

Dette varierer vel sikkert fra baby til baby uansett, men jeg syns likevel det er litt rart... ;-) Vel vel.. Nå er det ikke så lenge igjen, jenter. Så får vi se hvor tunge og lange og flotte babyene våre er ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig.

Jeg er forvirra. Hva er rett? Jeg er i min 33. uke her på BIM og det står at ungen nå er ca 40 cm og 1500 g. På babyverden står det 38 cm og 1800 g. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke :-) Jeg fikk estimert vekten til lillegutten min i ca uke 34 og da stemte det mest overens med vekten på babyverden. Gleder meg masse masse :-) til å få se min kjære lille/store spire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min baby's vekt etter estimering i uke33 stemte også best overens med den på babyverden, og legen min sa hun lå litt under gjennomsnittet, så jeg stoler mest på babyverden der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror babyverden har mest riktig når det gjelder vekt og lengde. Stemmer i hverfall mye bedre med de målingene som er tatt på de u.l jeg har vært på under mitt svangerskap- er i uke 37.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg var på ul i uke 33 og da veide jenta mi 2600 og det sa de var helt normalt..men skal jeg gå etter alle bøker og babyverden ol er jo ho kjempe svær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av grunnen er at ukebenevnelsen er ulik. Uke 38 her er 37 fullgåtte uker + + + dager. Uke 38 i babyverdenen er 38 fullgåtteuker +++ dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen ikke lett å forholde seg til dette når det er såå store forskjeller. Høres vel litt lite ut med 1900gr i uke 35 da? Jeg var selv på vekstestimering i min uke 32+5 og da var babyen ca 2800gr... Tror vi skal ta dette med en smule salt altså.. Men det virker som om babyverden er litt mer riktig iforhold til andres målinger også.. Eller hva??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 34 og min gutt er oxo 2700....ble sjekka for svangeskaps forgiftning i helga p.g.a blodtrykk hopp og da kjørte de full sjekk på sprelle oxo!! fikk beskjed om at han var ca 7% over gjennomsnittet....hva nå enn det tallet er da....:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...