Gå til innhold

Gjør dette meg til en dårlig mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med en baby på snart 10 mnd. Jeg er sammen med han 24 timer i døgnet Hele uka. Jeg er en jente med et stort behov for å være med venner og å kunne gå ut å være meg selv, ikke kun mamma.

Derfor er jeg ute nesten hver eneste lørdag. Jeg er hjemme frem til ca kl. 20.00 - da har jeg badet, matet og lagt lillegull. Mine foreldre (som han ser nesten hver dag) kommer hjem til oss og sitter her frem til jeg kommer hjem igjen, alt fra kl 00.00 - 03.00. Han har alltid sovet hele natten,og jeg tviler sterkt på at han merker at jeg er ute av døra.

Jeg synes selv at jeg burde få lov til å ha en dag i uka hvor jeg kan gjøre som jeg vil, men det virker som at de fleste her inne synes at man er en dårlig mor om man har et ønske om å gå ut litt for ofte.

Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overhodet ikke.

Kos deg ute på lørdager , det fortjener du :-)

Skrevet

Dette høres ut som en bra ordning for deg/dere! Dersom det er dette du har behov for, vil jeg heller si at det er med på å gjøre deg til en god mor :)

Skrevet

Ja. Elendig. Barnevernet neste.

D'oh.

Skrevet

Hvis du kommer skjeiv inn døra og ikke er i stand til å ta deg av ungen eller lar den gå for lut og kaldt vann på søndagene, så synes jeg ikke noe om det.

Hvis du vil ha en mening, så tror jeg du skal ha litt bedre tro på deg selv som mamma. Ungen har det vel bra?

Skrevet

Du er heldig som har foreldre som stiller opp så ofte!

Jeg hadde nok ikke verken følt behov for å gå ut hver lørdag, sett nødvendigheten av det eller orket det. Jeg er ofte på kafe med venninner både på formiddag/ettermiddag/kveld på hverdagene, av og til er mini med, av og til går jeg alene. Går ut en gang i blant, men da er mini på overnatting. Drikker du også hver lørdag da? Hvordan er formen på søndag? Er du klar for å stå opp når minien din er oppe.. eller er det foreldrene dine som tar seg av ham da også?

Skrevet

Jeg drikker meg aldri full, har faktisk aldri vært full en eneste dag i livet. Og på søndagene er vi oppe klokken 08.00 og har en helt normal dag.

Skrevet

Så heldig du er som har foreldre som stiller opp så ofte. Du er ikke noen dårlig mor som koser deg litt i helgene, det er lov. Men du må ikke bli sinna om de ikke kan hjelpe deg like mye alltid. Jeg har ikke vært så mye ute siden lenge før jeg fikk barn, men det har jo ikke noe med dine ferdigheter som mor å gjøre, jeg kjenner bare ta jeg er litt missunnelig ;-) Jeg vil også ut å kose meg i ny og ne, kan jeg låne foreldrene dine litt?

Skrevet

Så lenge du er edru til å kunne ta deg av ungen når foreldrene dine går hjem spiller det vel ingen rolle om du har "fridagen" din på en tirsdag eller lørdag vel? Alle trenger et lite friminutt av og til...

Skrevet

Som jeg skrev i starten.. da er du heldig som har så snille foreldre :)

Kose deg du :) Viktig å ta vare på seg selv og soialt liv med venninner også :)

Skrevet

hallo ! du har jo skjønnt det ! at du tar litt vare på egene behov gjør deg klart i MYYYE bedre stand til å være en god mor resten av tia ! Kjempeviktig for alle mødre, og spesiellt alenemødre som faktisk har ansvaret 24/7..

Om det er en tur på byen, cafe, jobb, trening eller hobbyer spiller da ingen rolle, poenget er at du henter deg inn og har mer å gi ungen(e) etterpå !

Synes det er skremmende hvor mange som ikke ser den her inne jeg

;-)

Kos deg !

Skrevet

Jeg er kjempe heldig ja :)

Men nei, jeg har aldri vært full i hele mitt liv, og jeg er oppe med han til normal tid på søndager :)

og alienbud.... jeg skrev ikke dette for å bli mer sikker på min morsrolle,kun for å få noen meninger. Lurer jo litt på om jeg er rar, siden jeg synes dette er ok å gjøre, eller om det faktisk er ok.

Om noen mener at det er helt skrudd,så vil jeg gjerne vite hvorfor.

Skrevet

Mente selvfølgelig at det er helt greit at du har valgt deg lørdag som fridag, at det var like greit som en tirsdag ;-)

Skrevet

Skjønner godt at du har behov for å vere sosial en dag i uka når du sitter alene hjemme om kveldene ellers.

Så lenge du greier å ta deg av sønnen om natta/neste morgen så er det vel ingen problem å gå ut hver lørdag.

Skrevet

enda en gang,jeg er utrolig heldig som har så snille foreldre. de elsker barnebarnet sitt og de er veldig rolige,og de liker best å ha kosekvelder på lørdager. og da mener de at de like så godt kan sitte hos meg,som hos dem selv. Om de legger planer en lørdag så gjør det meg ingenting,jeg blir selvfølgelig ikke sur om de ikke kan stille opp :)

Skrevet

Har du disse foreldrene dine til utlån? Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet. Tror egentlig det er sundt for deg å komme deg ut alene en gang i uka! Nyt det så lenge du kan :)

Skrevet

hihi. ja, kanskje jeg skal begynne å leie de ut ;)

Skrevet

Du er en god mor nettopp fordi du tar hensyn til egne behov også :-)

Man trenger å være noe annet enn "mamma", man mister jo ikke identiteten sin selv om man får barn (vel, noen få gjør det, men jeg ønsker ikke å være en av dem, for jeg mener at det ikke er sunt,..)

Skrevet

Synes ikke du er det minste rar :) Jeg gjør akkurat det samme som deg, bare at jeg har en mann som er hjemme om kveldene når jeg er ute med venninner, på kino, kafe (iallefall 1 kveld i uka). Kos deg! Vel fortjent, tror bare du blir en bedre mor av å få lufte deg litt :)

Skrevet

Neida...så lenge du koser deg..og ungen har det bra sammen med besteforeldrene så er det helt greit. Har selv vært alenemor, jeg hadde lite behov for å være ute mend han var baby, men hadde litt barnevakt da han var 1 år noen timer en kveld hver andre uke..jeg hadde aldri fri anna hver halg..drakk lite eller ingenting og kose meg ute og kom hjem i fin form...som singel alenemamma hadde jeg behov for å gjøre noe annet, satt jo hjemme 13 av 14 kvelder tross alt...

Så lenge sånt ikke går utover økonomien og når man har trygg barnepass og alle parter har det bra så er det flott at man som foreldre får litt tid for seg selv også..alle trenger å få lada batteriene på et eller annet vis.

Skrevet

du er vel ikke dårlig mor, men hver lørdag??!! er ikke det litt ofte da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...