Mini nr 2 i mars Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Jeg har ikke opparbeidet meg rett til foreldrepenger, så jeg får engangsstønaden. Jeg vet at dermed har ikke far rett på 6 uker fedrekvote med lønn. Men har han likevel krav på fedrekvoten? Altså om han har krav på 6 uker fedrekvote, men da uten lønn? Han har nemlig lyst til å være hjemme med ungen, men er jo kjipt å måtte bruke ferieukene på det! Så, noen som forstår eller har vært borti problemstillingen, og har peiling?
kaffeplante Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Han kan søke arbeidsgiver om så mange uker han ønsker med permisjon uten lønn...da er det opp til arbeidsgiver å invilge den søknaden eller ikke
Mini nr 2 i mars Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2008 Ok, takk skal du ha for svar =)
Huldr@. Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Dersom han har opparbeidet seg rett til foreldrepenger kan han ha vanlig permisjon dersom du går ut i arbeid eller utdanning. Men fedrekvoten faller bort. Han kan også søke velferdspermisjon fra jobben, men dette vil være ulønnet
Mini nr 2 i mars Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. mars 2008 Stemmer, men da må jo han ta ut hele permisjonen (siden jeg er student, dvs ferdig utdannet). Siden det er uaktuelt, tenkte vi at enten kunne han ta ut noen uker ferie, eller vi kunne sjekke om han hadde krav på fedrekvoten (uten lønn). Men det med velferdspermisjon hadde jeg ikke tenkt på! Så takk for det =)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 Nei da har han nok desverre ikke krav på det nei. I alle fall i følge NAV her jeg bor. Nav hadde informasjonsmøte rundt slike ting her som jeg var på, og der var nemlig ei som spurte om det samme her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå