Gå til innhold

jeg klør sånn.......


*idyll*

Anbefalte innlegg

Noen fler? I natt var jeg våken i evigheter..... Tok til slutt en litt hard handduk og gnikket og gnukket... Klør på armer, hals, mage, ben.... ja over alt!

Er det normalt? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det høres ut som svangerskapskløe! jeg har ikke hatt det selv, men har hørt om flere som har hatt det, se under "kjerringråd; Diverse plager og ubehag", så finner du tips mot kløen!! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også slik kløe..fikk noen tab for det og de heter PHENERGAN de har hatt god virkning og er veldig gode å sove på i tillegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok huden din som strekker seg...   Jeg har også hatt det slik i perioder. Har hjulpet å smøre meg inn morgen og kveld med en fet fuktighetskrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å klø i går, klør overalt. Ringte føden, fikk snakke med vakthavende lege som sa at jeg kunne komme i dag og ta blodprøve for å utelukke ting og tang. Samt at jordmor sa det var veldig vanlig at gravide på slutten begynte å klø. Så nå skal jeg i dusjen og så ta bilen opp til sykehuset for å ta blodprøver, blir iallefall ivaretatt godt som gravid, kan ikke klage på det. Lykke til alle som klør :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer ikke av at huden strekker seg... det finnes rett og slett ingen god forklaring på svangerskapskløe, det rammer noen, og er forferdelig ubehagelig. Jeg klør hele natta gjennom, særlig på de steder hvor jeg svetter, under armer, bak knehasen og i lysken. Har fått salve av lege, men hjelper svært lite. Men, ikke lenge igjen nå, bare å holde ut de siste ukene, for med engang babyen er ute er kløen over:)Klør du derimot inni hender og under føtter+at du har høyt blodtrykk, ødemer og mye væske i kroppen, kan dette være en indikator på svangerskapsforgiftning. Lykke til, "hang in there"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har også svangerskapskløe. For meg hjelper det veldig å dusje med (mye) Lactacyd. Og så smøre på en god krem etterpå, f.eks. A-derma Exomega som fås på apotek. I tillegg er det lurt å gi kroppen luft der det klør, ikke gå med for tettsittende klær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...