ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Synes ikke det. Men mye kommer an på allmenntilstanden.
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Han er sinnsykt varm, og sutrete..Var derfor jeg sjekket,
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Kan det være feil temperatur du har målt? Siden du sier han er "sinnsykt" varm?
Himmel og hav Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Definisjonen på feber er at man har en temperatur på 38,0 eller mer. Så han er jo subfebril. Det kommer jo litt an på hva man har som normaltemperatur også da. Jeg har vanligvis 36,5 når jeg er frisk, så når jeg har 37,9 så føler jeg meg somregel ganske dårlig. Men den ene sønnen min som når han er frisk har 37,4 han merker jo ikke noe før han nærmer seg 39.
Fire småtroll Skrevet 9. mars 2008 #6 Skrevet 9. mars 2008 Tempratur under 38 regnes ikke som feber på barn fordi det er lett å komme opp i den kroppstempraturen bare ved å skrike eller base seg opp, eller ha for mye tøy.. Men det kan jo likevel være at lille din har en liten infeksjon i kroppen og er iferd med å få feber, da vil den i tilfelle stige.
Hønemor&guttaboys Skrevet 9. mars 2008 #7 Skrevet 9. mars 2008 Jeg hadde 37,8 i går (pluss omgangssyke..) og følte at jeg hadde feber da. Jeg ligger riktignok som oftest rundt 36,5, til vanlig.
moota m storebror&lillebror Skrevet 9. mars 2008 #8 Skrevet 9. mars 2008 Jeg ville sagt nei! ..... Viss det ikke var for at min sønn igår hadde 37,9 og idag 37,5. Og han er helt slått ut. Bare sover og vil ikke ha grøt eller middag. Sovner på puppen og hviler mer enn til vanlig. Det er tydelig at han ikke er i form, og at det er feber for han. Han er 7 mnd.
Honningmelon Skrevet 9. mars 2008 #9 Skrevet 9. mars 2008 Det regnes vel ikke som feber, men har mine unger 37,9, så er det som regel noe som ikke er helt som det skal. Da stiger som regel feberen utover kvelden, og det er "noe" i kroppen.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 9. mars 2008 #10 Skrevet 9. mars 2008 Hvis datteren min hadde hatt 37,9 i kroppstemperatur, så hadde jeg sagt at ho hadde feber. Ikke at jeg ville gjort noe med det (lege, legevakt etc) MEN da hadde ho vært varmere enn det ho vanligvis er, og jeg vet da at feberen kommer til å stige. Ring legevakten, så små barn skal ikke ha feber, og hvis du synes han kjennes veldig varm ut også, så kan det hende at feberen stiger..
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #11 Skrevet 9. mars 2008 Han er nok veldig varm av seg som sin bror, men tempen var nok riktig..Tok den i rumpen..La han ut på verandaen og han har sovet to timer nå..
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #12 Skrevet 9. mars 2008 Ja jeg skal sjekke igjen etterpå når han våkner og oxo utover kvelden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå