Ina25♥med gull i magen Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Når fortelle familie og venner? Har et lite dillema her... Jeg har såååå lyst til å fortelle bestevenninnen min, hun vet at vi prøver. Sambo har lyst til å fortelle sin nærmeste familie (foreldre og søsken med samboere). Jeg har sagt at vi skal vente til jeg har vært hos legen hvertfall (på tirsdag), og han har godtatt det. Saken er at både moren hans, søstera og svigerinnen er veldig "plaprete". Samtidig som jeg og søsteren har en del felles bekjente... Vi skal i barnedåp neste helg med familien hans, tviler på at svigermor klarer å holde kjeft... så da vet vel hele slekta det. Og siden foreldrene mine bor i samme by, og de treffes rett som det er, må vi fortelle alle hvis vi forteller noen. Vet, at jeg ikke klarer å holde sambo etter tirsdag heller... Uff, men tenk hvis noe går galt? Prøvd å si det til han også... Og han mener at vi da vil ha behov for å prate med familien om det... Har prøvd å foreslå å bare si det til foreldre, men nei... Svigermor klarer vel uansett ikke å være stille, så... Men er det dårlig gjort av meg å fortelle bestevenninnen min i dag? Det er vel det, så lenge han ikke "får lov", men.... er så vanskelig!!!!
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Har og VELDIG lyst til å sei da no.. Etter mine ca beregninger er eg 4+6og øve til 5. veke i måro.. Testa positivt for første gang på mandag denne veko.. Men bestemte oss for å vente til sambo kom heim frå sjøen,om 4 veke,.. Da er ikkje lett,for tenkje at graviditeten går enda opp for meg når andre begynner å få vite om det.. Begynner med kommende besteforeldre,og so kjem da ellers etter kvart....
marianne:) Skrevet 9. mars 2008 #3 Skrevet 9. mars 2008 Er gravid med nr 3, og vi skal vente til uke 12 med og fortelle det. Vi gjorde det med de to første og. Da var det liksom sikkrt. Fortalte det til min beste veninne etter at jeg hadde vært hos legen første gang. Var ikke lett å tie så lenge, men ville være sikker.
Secret har sommerfugl i magen Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Vi hadde bestemt oss for å ikke si noe før etter 12 uker,, men så skal vi på hyttetur med svigers i påsken og jeg har hypermesis, så da blir det vel litt vanskelig å skjule hehe skal på ul til uken da, så regner med at vi får se den lille ha det som plommen i egget..
kakkabette mai10+april12 Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Jeg fortalte det til ei venninne samt søstra mi samme dag som jeg tok testen... MÅTTE bare si det til noen i tillegg til mannen min :-) I ettertid har jeg fortalt det til tre andre venninner og ei på jobben. Er 8+1 i dag. Regner med å fortelle det til foreldrene våre i påskeferien, men med beskjed om at de ikke trenger å spre det glade budskap for resten av verden med det samme - i tilfelle noe skulle gå galt. Samtidig er det fint å ha noen som vet det om det skulle gå galt... Men har stor tro på at det skal gå bra :-) Det som har irritert meg mest er at det ikke nytter å dra på fest uten å drikke, og uten at noen dermed gjetter det -enten høylytt eller hviskende...uansett hvor gode unnskyldninger jeg har på lur... Hmff, har jo lyst til å være sosial selv om jeg er gravid!!! Gleder meg til å bare kunne rope det høyt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå