ingrid_83 Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Var hos jordmor til vanlig svang,kontroll her i uke 36. Når hun kjente etter hvordan junior lå så sa hun at det ville bli en stor gutt.. Trodde ikke de kunne kjenne sånt jeg? Er det noen som skal forlange at de tar bilde av bekkenet før evt fødsel, for å se om det går?
mamma_til_2_prinsesser Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Min erfaring er at JM i mange tilfeller tipper fødselsvekt like bra som UL vekstestimering, om ikke bedre også!! Du kan spørre om å få ta røngten av bekkenet for å regne ut om det er plass nok til babyen, men heller ikke sånne målinger er 100% sikre. Slike bilder tas gjerne rundt uke 38 og kan være skadelig for babyen. Så hvis du ikke er veldig lav av vekst, har en høy og kraftig mann og venter en kjempe av en baby, så er det ikke å anbefale! Når vi skulle ha første mann, ble det tatt mange UL vekstestimeringer mot slutten fordi magen var så stor og jeg ikke er så høy. Vi ble også tilbudt å ta røngten for å måle bekkenet. Men JM mente det skulle gå bra ut fra hva hun kjente, og ettersom røngten-strålene kan skade babyen, valgte vi å prøve uten å ta bilde. Når snuppa vår kom ut var hun 47 cm lang og veide 2600 gram og fødselen gikk kjempefint!
ingrid_83 Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2008 ok.. er førstegangs så har lite peiling. Takk for svar:)
april08baby Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Jeg tror jordmor ville sendt deg videre til røntgen hvis hun syntes det var nødvendig. Vi i norden er jo ganske store og får store barn. Det er jo også ofte hodeomkretsen som teller og ikke vekten. Gutten min veide 4300 og jeg har fått beskjed om at denne gutten ikke blir mindre.. men har ikke tenkt til å be om noe røntgen. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå