Gå til innhold

nå er jeg livredd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor skal jeg begynne tro?

Min samboer har begynt å ta seg en blås i ny og ne (hasj). Han gjorde det mye for noen år siden (før vi ble sammen) men kuttet helt ut i 3 år. Han er veldig klar over min mening om det der, og at jeg ikke ønsker det i mitt liv. Jeg har derfor bedt han om å flytte hvis han ikke kutter det helt ut igjen. Det endte da med at han har fått seg leilighet og skal flytte ut herfra denne mnd. Han gjør det kun hvis gutta tar seg en fest, og ikke ellers i det daglige. Men... Rykte har gått.... På fredag ba sjefen i barnehagen om å få snakke med meg. Hun sa da til meg at hvis noen melder i fra til barnevernet så kan de ta fra meg jenta mi (!!) Selv om jeg har kastet ham ut, og selv om jeg ikke gjør noe slikt selv. Fordi jeg lar han ha samvær med dattern vår.

Herregud,kan de det?!?? Gjør de det???????

Hva bør jeg gjøre nå da? Hun elsker jo pappan sin, og de koser seg veldig sammen! Skal jeg nekte han samvær? Har jeg lov til det da??

Jeg er så livredd for at noen plutselig skal komme hit å ta fra meg jenta mi!

Hver så snill å svar meg en eller annen Snufs!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ho i bhg sa, er at får BV inn ei bekymringsmelding på BF, så er det du som må svare på kvifor du sender ungen til han, fordi du har den daglege omsorga.... BV vil vite om du er klar over forholda hos BF og alikevel sender ungen dit. Og kvifor du gjer det.

Det eg ville gjort, var eg deg, er å kontakte BV sjølv i forkant(no) og forklare situasjonen og spørre kva du bør gjere. Dei tek ikkje ungen fra deg av den grunn:)

Skrevet

er det noe sted jeg kan ringe nå da? På en søndag?

Skrevet

Nå er jeg litt usikker fordi jeg er redd for å svare deg feil i en sånn sak. Men jeg har vært igjennom det samme selv. SAMVÆR har han krav på, uansett hvor hasjrøykende han måtte være.Så det er FORMEN for samvær det blir snakk om.....

Jeg valgte å ringe barnevernet selv jeg. Og forklarte saken rett ut som det var. Og fortalte at jeg hadde ingen planer om å sende datteren min dit... Og selv om jeg ringte og fortalte at her er det en "hasjrøykende" pappa så ble det ingen SAK hos barnevernet av den grunn. De ga meg råd om hva jeg burde gjøre og ba meg ringe igjen om det skulle bli rnoe krøll....

Om du har lov til å nekte overnatting osv?? Njaa.... Du må jo Egentlig ha en sak/skriflit grunn osv osv... Men i praksis er det ingen som tar fra deg omsorgen fordi du har nekta samvær - for å istedet gi omsorgen til en pappa som røyker hasj. Om du skjønner hva jeg mener?

Du må gjerne sende meg en PM så kan jeg fortelle litt om hvordan det har gått her. For vil ikke legge ut hele historien til alt og alle. Men jeg har holdt dørene åpne og sagt han er velkommen til å besøke datteren sin når han vil, men at jeg ikke sender hun bort en helg til han.

Skrevet

Det høres kanskje litt rart ut for en utenforstående, men jeg er ikke redd for å la han ha henne. Det er fordi jeg vet at dette ikke er noe han gjør til vanlig. Kun på fest. Jeg hadde aldri latt han være alene med henne hvis jeg tvilte på at det var trygt for henne! Han er veldig flink med henne, følger rutiner, leker og koser. Hun er trygg og glad sammen med han.

Men, hvis jeg kan bli fratatt henne pga noe HAN har valgt å gjøre på sin fritid, Da vil jeg ikke la han få ha henne.

Men jeg vet jo ikke om det kan skje.....................

Skrevet

Berre vente til i morgon, du, så tar du tlf til BV:)

ver klar over at det skal MYKJE til for at du misser omsorga; då må du verkeleg vanskjøtte ungen, og mishandle osv...

Skrevet

Det at han røyker hasj, som andre kanskje drikk alkohol, gjer han ikkje til ein dårleg forelder. Eg forstår kva du meiner; der er mange fleire sider ved BF enn hasjrøykinga:) Eg forstår også kvifor du ikkje ville ha han i hus av den grunn:)

MEN om f eks bhg melder frå til BV, hadde det kanskje vore greit for deg å vere i forkant:)

Skrevet

"Fritid" og ikke fritid tror jeg det er liten forskjell på hos barnevernet... Nå svarer jeg etter hva jeg TROR og ikke hva jeg vet....

Men sett fra barnevernet sin side er detnok ikke helt bra å sende ett barn til en person som ville ha testen positivt på en urinprøve. Uavhengi av om det blei røyka kl 12 eller 18.. Hvis du skjønner hva jeg mener.

Og selv om du stoler fullt og helt på han... Så burde du nok sette ned foten. For om det å røyke hasj på fritiden er viktigere enn å bo i samme hus som barnet sitt, eller få ha samvær med barnet sitt... Ja da er det nok kanskje ett litt større omfang enn bare en gang i ny og ned. Han kan ikke sette det forran barnet sitt.

Skrevet

jeg er enig i det. Og gjett om det har vært mange runder på det her i huset!

Jeg tror ikke han føler alvoret på kroppen slik jeg gjør. Han sier jeg er paranoid som tror at røykingen hans har noe med meg og mitt forhold til dattern min å gjøre. Mulig jeg er litt mer stresset enn jeg kanskje har grunn til, MEN.....!!

Jeg har bestemt meg for å kontakte bv i morgen og be om råd. Høre hva de mener. Hørtes fornuftig ut å være i forkant.

Men uansett da.... De sier vel i fra til meg om DE mener det er uforsvarlig å la han ha henne alene? De gir meg vel en sjans til å endre samværsretten før de lager evnt sak ut av det? De tar henne ikke fra meg uten å gi meg mulighet? For mener de det er uforsvarlig så er det klart at jeg holder henne hjemme!

Skrevet

Blir så frustrert, redd og lei meg. Jeg har jo ikke ønsket dette. Og det er jo ikke jeg som har gjort noe galt. Det føles så urettferdig alt sammen.

Jeg elsker jenta mi over alt på jord,og vil jo gjøre det som er best for henne..

Skrevet

Heisan. Jeg er midt oppi det samme selv bare at jeg VIL nekte savmær. Først vil jeg bare si til deg at selv om barnefar SIER han ikke gjør noe når han har barnet må du ikke stole blindt på det. En som tar seg en blås i ny og ne prioriterer ikke denne sjeldne blåsen fremfor å bo med familien sin. Det at han flyttet ut når du satte et ultimatum må du ta på riktig måte; en slik handling sier myye! En annen ting er at hverdagen til "slike" består av å finne unnskyldninger og manipulere andre, og de blir mestere i å lyve. Det samme vil du få beskjed av hos både FVK og barnevern.

Barnevernet kommer ikke å tar barnet ditt, men om en bekymringsmelding blir mottatt starter de granskning. Det er da du med omsorgen som vil bli stilt ansvarlig for de avgjørelser du har tatt; bl.a sende barnet til en far som du vet røyker hasj. Samvær burde du ikke nekte totalt. Gi beskjed om at skal faren ha barnet på overnatting krever du urinprøver over tid. Inntil da foregår samvær enten hos deg eller om du tillater dagsamvær e.l. Er han ikke enig i dette må han rett og slett bestillle mekling til dere, og det kan jeg nesten garantere deg at han ikke gjør.

En annen ting du må være klar over er at hasj ofte fører til andre stoffer. Stoff og omsorg for barn hører ikke sammen, og jeg syns absolutt du må verne om barnet her. Hva om han er ruset og kjører med henne? En annen ting er at barnet vil få vite om dette senere. Som du sier går rykter raskt og sle vom barnet er lite nå sitter slike rykter i mange år. Og akkurat det er en av mine største skrekker; mitt barn skal aldri tro jeg aksepterer narkotika. Og om jeg sender barnet til en far som ruser seg vil det være vanskelig motargumentere for dette senere.

Jeg har selv vært i kontakt med barnevern og har bare godord å si om dem. Du skal ihvertfall ikke være redd dem!

Skrevet

Først vil jeg si tusen tusen takk til alle dere som har svart meg. Jeg føler meg litt roligere nå. Og har litt mer klart for meg hva jeg skal gjøre.

Jeg synes det er utrolig leit hvis jenta mi mister helgene sine sammen med pappan sin, men hvis det er det som må til så må det vel bare bli sånn da... Nå gleder jeg meg faktisk litt til å kontakte bv slik at jeg kan få noen råd, og ikke sitte her å være livredd og ikke ane opp ned på noe som helst.

En liten ting til bare..... vil barnefar få vite at det er jeg som har kontaktet bv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...