Gå til innhold

Fastsette termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er usikker på hvor langt på vei jeg er... hadde en "rar" blødning forrige mnd, samme dag som forventet mens, men bare pittelitt, varte i to dager og ingen smerter (helt ulikt vanlig mens).

Kan jeg ha vært gravid da? Testet ikke positivt før i går, var da 18 dager over, hvis jeg regner den blødningen forrige mnd. som mens.

Hehe, komplisert dette...

Men, enten er jeg 6+4 (mest sannsynlig kanskje) eller 11+1.

Kan fastlegen min finne ut hvor lang på vei jeg er? Har de UL apparat hos "vanlige" fastleger? Eller...? Eller får jeg en henvisning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei...

jeg sliter med akkurat det samme, hadde også rare blødninger forrige mnd, men skikkeli mens sist i desember.

fastlegen min har tatt en blodprøve av meg, dere de ser på noen verdier som skal stige jo lenger ut i svangerskapet du er... (skal få svar på den i morgen) hehe...

så henviser han meg videre til ul.... å det kan jeg tenke meg din lege også gjør...

Skrevet

Skal til legen på tirsdag, så blir spennende!

Tok det lang tid å få svar på de prøvene eller? Utålmodig ja... :)

Hadde vært så fint å bare hoppet rett over i 2.trimester, men med tanke på at jeg har testet negativt frem til nå, er ikke det veldig sannsynlig....

Skrevet

jeg tok den torsdag, og kunne fått svar på fredagen, men legen min hadde jo selvfølgeli fri hele sist uke... så da måtte jeg vente helt til i morgen... altså halvannen uke lenger enn nødvendig =( er selv veldig utolmodig.... hehe!!

Skrevet

Hei, har det helt likt som deg og kan enten være i uke 7 eller uke 11-12...Fikk direkte henvisning til UL jeg da, ingen blodprøver, så venter på brev i posten nå:)får ikke roet meg ned før jeg vet litt sikrere, hadde samme sist og da var termin usikker helt til dagen jeg fødte, det var ikke no allright...

Skrevet

Uff, usikker termin helt til den dagen du fødte! Det hørtes ikke noe gøy ut... Så de det ikke på UL da? Håper du får vite litt mer presist nå da...

Men hva gjør at du var usikker da, og nå? Nysjerrig jeg!

Skrevet

Hei, joda, sist fikk jeg ikke mensen tilbake etter forrige fødsel, så fikk først en termin, så en til og så en til. Jordmor, lege og sykehus var alle uenig i termin med et sprik på 1,5mnd. Den første termin var 1 juni og den siste 10juli. Så du kan tenke deg det ble drøy ventetid, i tillegg til at det var skummelt, var jo redd for å gå over tida. Fikk mast meg til å bli satt igang om det ikke skjedde noe før 1juli, men da kom hun jammen meg:)En mnd etter termin 1. Skjønner ikke hvordan de klarte det.

Denne gang sluttet jeg på pilla i høst, fikk litt kalde føtter og begynte igjen i desmber. Tok et brett og slutta igjen for ville jo ha baby;)hehe. Har ikke hatt noe blødning siden tidlig november så tror kanskje alt ble litt ødelagt med det surret mitt. Men magen er "diger", for stor til å være bare 7uker og det syntes legen min og, men tror ikke jeg ble gravid i november så derfor er det litt spennende da;)

Skrevet

Skjønner! Kompliserte greier... Må være fælt å gå sånn å vente, uten å vite hva man venter på. Eller, hehe, vet jo hva man venter på - men ikke når man kan vente at det skjer noe. Får håpe du får vite litt mer presist nå hvertfall, så du slipper det samme en gang til!

Den siste uken har det kilt noe forferdelig i magen.. Leste her inne at etterhvert kjennes det ut som en har sommerfugler i magen... Akkurat sånn kjennes det ut! Når får man i tilfelle det? Er det for tidlig i uke 11? Har du hatt en sånn følelse tidligere?

Vanskelig å si noe på magen. Har ikke helt flat mage fra før, men tror ikke den har vokst noe særlig hvertfall. Men klarer ikke holde magen inne heller...

Skrevet

ja det er vanskelig å si...har følt noe som kjennes som spark, men kan jo likegodt være luftbobler. Er for mange litt tidlig i uke 11, særlig som førstegangs, men umulig er det ikke. :) veldig spennende:)

Ja håper det ikke blir likt denne gang, ska i hvertfall BARE holde meg til det de sier på UL fremover hvertfall;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...