Gå til innhold

Noen gode råd mot forstoppelse??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg så oppblåst og svær og tung nå, fordi jeg ikke har vært "ordentlig" på do på flere dager!! Og i dag skal jeg feire bursdag med kaker og alt mulig rart-blir mye spising med andre ord...

 

Noen som har noen GODE tips for å få igang systemet igjen?;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk rikelig, spis svisker og grønnsaker er godt med masse fiber!

Spis ellers fiberrik mat og hold deg langt unna halvafabrikert mat så slipper du unna slikt!

Skrevet

Og jeg som lever på GROVT brød og kellogs all bran...:/ Men jeg får prøve svisker igjen;) Takk, takk:)

Skrevet

Ikke la deg lure av "grovt" brød på butikkene, de er ikke alltid så fiberrike som de skal ha det til. Også var det ikke meningen å dømme dag da, eller å anta at du ikke spiste fiberrik mat. Men det er som oftest årsaken til fortsoppelse hos gravide!

Et lite tips til, kjøp heller 4korn eks og frokosblandinger uten tilsatt sukker og ikke bearbeidet! All Bran er sikkert bra, men de som ikke er foredlet er nok tusen ganger bedre, for kroppen!:)

Skrevet

jeg fikk tips om å drikke biola, liker overhodet ikke melk, men denne var god:)

så etter noen dager med 2 glass om dagen, er magen blitt helt fin:)

 

anbefales:)

Skrevet

Hvis du spiser mye fiber og drikker for lite, kan det føre til forstoppelse. Så drikk masse vann i tillegg til fiberen + frukt det hjelper også. (bortsett fra banan kanskje)

Skrevet

Hadde samme problem og bruker nå et kosttilskudd som heter psyllium(kalles også "husk" eller "loppefrø"). Har hjulpet meg fantastisk godt, et av de få produktene som holder hva det lover. Det er også glutenfritt og laktosefritt, ikke vanedannende og trygt for gravide. Tar et målebeger med ca 10 gram som jeg blander i et glass appelsinjuice hver morgen. Viktig å drikke nok, så jeg sper på med et glass vann umiddelbart. Psyllium består av 98% kostfiber og egner seg spesielt godt for folk med sensitiv tarm. Fås kjøpt i helsekost. Lykke til!

Skrevet

For meg hjalp det å kutte ut alt med kullsyre. Drakk masse vann i steden.

 

 

Skrevet

Jeg spiser litago youghurt med linfrø,drikker mye vann,spiser kiwi på brødskiven til frokost og drikker 30ml duphalac en gang om dagen.Jeg var svært plaget i en periode men nå går det fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...