Marie Annette Skrevet 9. mars 2008 #1 Skrevet 9. mars 2008 Hei! Jeg har en gutt på snart 5 mnd som jeg må slutte å amme i 8 dager på grunn av at jeg trenger en sterk anitbiotikakur. Jeg pumper meg og håper melkeprodusjonen holder seg oppe. Det jeg bekymrer meg for mest er at gutten min skal foretrekke flaske og ikke pupp når jeg kan begynne å amme igjen. Er det noen som har noen gode råd eller erfaringer fra en lignende situasjon?
Gjest Skrevet 9. mars 2008 #2 Skrevet 9. mars 2008 Jeg har gått på antiobiotika pga brystbetennelse, men det var allikevel greit å amme. Kanskje legen din kan sjekke med Nasjonalt Senter for Amming på Rikshospitalet om du kan få en antibiotika som også kan brukes ved amming?
Marie Annette Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2008 Hei, takk for svar! Jeg har ikke brystbetennelse, men en infeksjon i ansiktet. Infeksjoner i ansiktet kan være farlige sa legen (ligger nærme hjernen) Så legen gav meg et bredspektret antb. og jeg har fått streng beskjed om ikke å amme. Jeg tenkte også først at det måtte gå ann med noe "ammevennlig", men den gang nei! Så utfordringen min blir å venne gutten av flaske igjen og opprettholde produksjonen...Håper det går bra!
trollet66 Skrevet 9. mars 2008 #4 Skrevet 9. mars 2008 Bruk Avent sine flasker med bare ett hull i smokken, da må baby jobbe litt for maten. produksjonen opprettholder du ved å pumpe like ofte som han ville diet. Snuppa mi på snart 8 mnd har bare tid til pupp om morgenen, hun får ellers mm på flaske ved siden av grøt gjort på mm. Jeg pumper 7 ganger pr dag, produksjonen er omtrent den samme som når hun hadde tid til pupp på dagtid.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2008 #5 Skrevet 10. mars 2008 Jeg har gått på bredspektret antibiotika (diclocil) og fremdeles ammet. Det ville jo kanskje vært det enkleste å få en type antibiotika du kunne ammet på- det finnes jo! Ser for meg at det blir styr å pumpe ut alt han ville spist?!
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 10. mars 2008 #6 Skrevet 10. mars 2008 Jeg måtte gå på noen medisiner som gjorde at jeg ikke kunne amme i 1 uke. Snuppa var bare 2 uker gml da og vi måtte gi flaske og mme. Jeg pumpet og kastet melken ca hver 3 time. Da jeg var ferdig med kuren og kunne amme igjen gikk det helt fint Lykke til
Karabimbi Skrevet 10. mars 2008 #7 Skrevet 10. mars 2008 Hei Jeg har brukt tilsammen 4 antibotikakurer som er bredspektret og allikevel ammet med begge mine to barn. Brukte Diclocil som en annen her. I følge kompetansesenter for amming er denne helt trygg å bruke ved amming. Mange leger vet dessverre ikke hva slags medisin man kan bruke ved amming så kanskje du selv kan sjekke? Når det er sagt så måtte jeg kutte ut å amme min førstefødte i to uker fordi jeg måtte avlaste mine veldig såre bryster. de måtte ha ro og dobbeldose antibiotika for å bli kvitt en hardnakket infeksjon i sårene. Jeg hådnmelket med hver tredje time - ga dette på flaske til gutten min og supplerte med mme. Fikk ikke nok melk til å mette ham. Etter to uker begynte jeg forsiktig og introdusere puppen igjen.( han var da 8 uker). Dette var ikke noe problem. Jeg klarte aldri å fullamme fordi jeg var så sliten av alt puppetrøbbelet at jeg ikek orket å gå inn i en voldsom økeperiode. delammet til han var 4 mnd og begynte med grøt. Da kunne jeg kutte ut flasken. Ammet bare og ga grøt. Med nr. 2 fikk jeg også samme trøbbelet. Måtte la såre bryster hvile i en ukes tid.Hun klarte jeg etter hvert å fullamme fra ca 7 uker. Hun var< heller ikke vasnkelig å få til å ta puppen igjen. Tror nok de små ikke glemmer den gode puppen til mamma. Men du kan jo får sikkerhets skyldlLa han ligge hud mot hud inntil brystet ditt når han får flaske. Når du skal begynne å amme igjen så ikke stress med å legge han til brystet, det vil han merke. La han kose å snuse, så går det nok bra. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå